دوربین عقب گلکسی اس 23 اولترا مجهز به سنسور 200 مگاپیکسلی می‌شود

سومین حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی  برای دوربین عقب در سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا سال آینده ممکن است توسط سامسونگ رونمایی شود.

به گزارش تکناک، سنسور ISOCELL HPX 200  مگاپیکسلی سومین حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی است که پس از عرضه ISOCELL HP1 در سال گذشته و معرفی ISOCELL HP3 در سال جاری توسط Sammy معرفی شد. اولی در Motorola Edge 30 Ultra   و دومی در   Xiaomi 12T Pro  استفاده شده است.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا را به سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی مجهز کند و این سنسور به احتمال زیاد می‌تواند ISOCELL HPX در پشت لنز گوشی رده‌بالای غیر تاشو سامسونگ در سال آینده باشد. در حالی که سامسونگ این موضوع را اعلام نکرده است، سایت افشا کننده  IceUniverse می گوید که سنسور 200 مگاپیکسلی در گلکسی اس 23 اولترا دارای پیکسلهای 0.6 میکرومتری در یک سنسور 1/1.3 اینچی با دیافراگم f/1.7 در جلو خواهد بود. این مشخصات باسنسور های ISOCELL موجود HP1 یا HP مطابقت ندارند.

اما مشخصاتی که IceUniverse توییت کرده است با اندازه پیکسل 0.56 میکرون ISOCELL HP3 مطابقت دارد. ISOCELL HPX دارای فناوری پیشرفته جداسازی عمیق ترنچ (DTI) سامسونگ است که هر پیکسل را به صورت جداگانه ایزوله می کند و حساسیت سنسور به نور را برای ارائه عکس های واضح تر و واضح تر افزایش می دهد.

digikala
بسته به نور، ISOCELL HPX عکس‌هایی با رزولوشن‌های 200، 50 و 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد.
بسته به نور، ISOCELL HPX عکس‌هایی با رزولوشن‌های 200، 50 و 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد.

با فناوری پیکسل تترا، در نور شدید خورشید، سنسور دوربین اندازه پیکسل 0.56 میکرون را حفظ می‌کند و امکان ثبت تصاویر 200 مگاپیکسلی را فراهم می‌کند. در محیط های کم نور، اندازه پیکسل به 1.12 میکرون می رسد و به کاربر اجازه می دهد عکس های 50 مگاپیکسلی بگیرد و در یک محیط بسیار کم نور، 16 پیکسل با هم ترکیب می شوند و یک پیکسل ایجاد می کنند به طوری که می توان تصویری با کیفیت 12.5 مگاپیکسل گرفت. سامسونگ می گوید که این سیستم به کاربران این امکان را می دهد که بدون توجه به نور موجود، عکس های واضح بگیرند.

سنسور ISOCELL HPX همچنین از فیلمبرداری k8 با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین از عکسبرداری دوگانه HDR در حالت های 4K و FHD پشتیبانی می کند. حالت HDR ، بسته به نور، نورها و سایه‌های روشن را در نوردهی کم، متوسط یا زیاد به خوبی ثبت می کند. همچنین هر سه نوردهی را ترکیب می کند تا عکس ها و ویدیوهای HDR با ظاهری عالی ارائه دهد.

انتظار می رود سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا اوایل سال آینده میلادی با سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی، اسکنر اثرانگشت در پایین نمایشگر با اندازه  بزرگتر و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی معرفی شود. اندازه صفحه نمایش گوشی برابر با اندازه صفحه نمایش Galaxy S22 Ultra (6.8 اینچ) خواهد بود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.