سونی از دوربین Sony a7C II رونمایی کرد

سونی از دوربین Sony a7C II رونمایی کرد

سونی از دو دوربین جدید فول‌فریم از سری a7C با نامهای  Sony a7C II و Sony a7C R رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، علاوه بر این، شرکت یک لنز جدید، سبک‌تر، کوچک‌تر و بیشتر متمرکز بر ویدیو به نام 16-35mm f/2.8 G Master II را نیز معرفی کرده است.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، حرف C در نام به معنی “کامپکت” یا “جمع و جور” است، پس هر دو مدل جدید با طراحی‌های بسیار کوچک و سبک عرضه می‌شوند. در این مقاله، تنها بر دوربین جدید Sony a7C II (ILCE-7CM2) تمرکز خواهیم کرد.

حالا، بیایید جزئیات دوربین جدید Sony a7C II را بررسی کنیم.

Sony a7C II یک a7 IV بهتر در یک بدنه کوچک‌تر؟

در قلب دوربین جدید Sony a7C II، می‌توانیم سنسور 33.0 مگاپیکسلی Exmor R CMOS همراه با پردازشگر تصویر جدید Sony BIONZ XR را بیابیم. همین ترکیب در دوربین Sony a7 IV نیز استفاده شده است. علاوه بر این، a7C II یک واحد پردازش AI جدید برای تشخیص موضوع با عملکرد بالا در فوکوس خودکار دارد.

در مقایسه با a7 IV، دوربین جدید a7C II دارای IBIS بهتر، AF بهتر، چند ویژگی ویدیویی اضافی (M-LUT، قاب‌بندی خودکار) است و البته وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری دارد. در مورد این موضوعات در ادامه بیشتر صحبت خواهم کرد. از سوی دیگر، a7 IV دارای EVF بهتر و بزرگ‌تر و یک شیار کارت حافظه دوگانه SD و SD/CFe-A است.

فوکوس خودکار، IBIS، ISO

در مورد AF یا فوکوس خودکار، دوربین موضوعات و اشیاء مختلفی را (چشم انسان یا حیوان، صورت، سر، بدن، هواپیما، اتومبیل، قطار یا حشرات) تشخیص می‌دهد و با استفاده از سیستم فوکوس خودکار با تشخیص فاز تا 759 نقطه که حدوداً 93 درصد از سنسور را پوشش می‌دهد، آن‌ها را در فوکوس نگه می‌دارد. سونی ادعا می‌کند که فوکوس خودکار در نور کم نیز دقیق‌تر باید باشد (تا EV -4.0 در حالت AF-S).

سونی همچنین ادعا می‌کند که این دوربین یک لرزشگیر تصویر درون‌بدنه 5 محوره (IBIS) با تا 7.0 مرحله جبران (a7C اصلی 5.0 مرحله جبران می‌کرد) ارائه می‌دهد. در حالت ویدیو، دوربین همچنین حالت فعال (Active Mode) را برای برش اضافی و کلیپ‌های پایدارتر ارائه می‌دهد.

محدوده ISO برای عکس و ویدیو بین 100 تا 51200 موجود است (ISO گسترش یافته 50-102400). هیچ اطلاعاتی از سوی سونی در مورد مقادیر پایه ISO وجود ندارد، اما به عنوان مرجع، a7 IV یک ISO پایه از 800 در حالت S-Log3 دارد.

ضبط ویدیو

از نظر عملکرد ویدیویی، a7C II تقریباً با Sony a7 IV همخوانی دارد. این دوربین می‌تواند 4K را تا 30fps در حالت فول‌فریم یا تا 60fps در حالت برش Super35 (با اورسمپل) با رنگ 4:2:2 10-بیتی ضبط کند.

ضبط ویدیو با چندین پروفایل رنگ مختلف موجود است که شامل S-log3، Creative Look، و S-Cinetone می‌شوند. به لطف رابط Mi-shoe، تا 4 کانال ضبط صدا در دسترس است.

بدنه دوربین، اتصالات

بدنه Sony a7C II با ابعاد 124 x 71.1 x 63.4 میلی‌متر و وزن 525 گرم عرضه می‌شود. با وجود اندازه بسیار کوچک، دوربین هنوز هم یک ویزور OLED XGA با رزولوشن 2.36 مگاپیکسلی و نوع 0.39 اینچ با بزرگنمایی x 0.7 و نرخ بروزرسانی 60 یا 120fps ارائه می‌دهد. بدنه آلومینیومی منگنز طراحی مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت با گریپ بهبود یافته و یک دکمه چرخان جلویی جدید دارد. روی EVF، دوربین یک صفحه نمایش لمسی LCD متغیر با نسبت 3:2 و سایز 3 اینچ با رزولوشن 1 مگاپیکسل قرار دارد.

این دوربین از یک باتری Sony Z استفاده می‌کند و یک کانکتور USB-C برای شارژ سریع (USB 3.1 نسل 2 تا سرعت 5 گیگابیت در ثانیه)، کانکتورهای جک میکروفون و هدفون 3.5 میلی‌متری، یک شیار کارت SD UHS-II، و یک کانکتور خروجی ویدیو از نوع HDMI D را دارا می‌باشد.

اتصالات بی‌سیم شامل Wi-Fi، NFC، و سازگاری با برنامه Creators Cloud می‌شود. آخرین نکته ، سونی ادعا می‌کند که این دوربین از مواد بازیافتی ساخته شده است .

Sony a7C II اکنون می‌تواند با قیمت 2,198 دلار (2,400 یورو با ارزش افزوده در اروپا – فقط بدنه) یا 2,498 دلار (2,700 یورو با ارزش افزوده در اروپا، بدنه دوربین همراه با L-کیت که شامل لنز 28-60 میلی‌متر نیز می‌شود) پیش‌سفارش داده شود. ارسال باید در پایان ماه سپتامبر 2023 شروع شود. گریپ توسعه‌دهنده به تنهایی نیز با قیمت 180 یورو در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram