سیستم عامل HarmonyOS به رایانه های شخصی می آید

یک مقام سابق هوآوی ادعا می‌کند که سیستم عامل  HarmonyOS برای رایانه های شخصی (PC) در سال آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تکناک، در سال ۲۰۱۹، وزارت بازرگانی آمریکا، هوآوی را در فهرست ممنوعیت همکاری با هر شرکت آمریکایی قرار داد. این تصمیم باعث شد گوگل لایسنس اندروید،  هوآوی را لغو کند و باعث بروز عواقب دیگری شود. در پی این اتفاق، هوآوی سیستم عامل خود را به نام HarmonyOS برای تلفن‌ها و تبلت‌ها توسعه داد.

وانگ چنگ لو، مقام سابق هوآوی و مدیرعامل کنونی شرکت Shenzhen Kaihong Digital Industry Development، اخیراً در وبو (شبکه اجتماعی چینی) اعلام کرد که HarmonyOS به رایانه‌های شخصی (PC) خواهد رسید.

وقتی کسی پرسید آیا نسخه‌ای از Hongmeng برای رایانه‌های شخصی در سال آینده منتشر خواهد شد، او با پاسخ “بله” اشاره کرد که نسخه HarmonyOS برای رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. لازم به ذکر است که در چین، HarmonyOS با نام Hongmeng شناخته می‌شود و نسخه OpenHarmony برای رایانه‌های شخصی در دسترس برخی از تسترها قرار دارد.

با این حال، تاکنون زمانبندی برای راه‌اندازی HarmonyOS بر روی رایانه‌های شخصی مشخص نشده است. هوآوی از نصب HarmonyOS بر روی خط محصولات لپ‌تاپ MateBook خود خودداری کرده است زیرا هنوز به ویندوز برای توزیع جهانی دسترسی دارد.

به گفته هوآوی، HarmonyOS امکان اتصال آسان و تجربه بی‌درز بین دستگاه‌ها را فراهم می‌کند. این می‌تواند رقابتی برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک که در حال حاضر در صنعت رایانه‌های شخصی حاکمیت دارند، ایجاد کند.

با در نظر گرفتن سایر سیستم عامل ها (اندروید، iOS، macOS، ChromeOS، Linux و سایرین)، ویندوز همچنان دومین سیستم عامل محبوب باقی مانده است و تنها نسبت به اندروید جایگاه خود را از دست داده است. ویندوز در آوریل 2023 سهم بازار 28.29 درصدی را بین اندروید و iOS داشت.

این راه اندازی ممکن است ابتدا در چین آغاز شود و سپس به بازارهای دیگر گسترش یابد. این از استراتژی گوشی های هوشمند هواوی پیروی می کند، جایی که از HarmonyOS در سطح جهانی استفاده می کند. این شرکت از سال 2020 بیش از 100 مدل اندروید را به سیستم عامل هارمونی ارتقا داده است.

عرضه HarmonyOS برای رایانه‌های شخصی یک دستاورد مهم در تمامیت‌های سیستم‌عاملی هوآوی خواهد بود. با این حال، هنوز باید دید که آیا این سیستم‌عامل خارج از چین مورد توجه قرار می‌گیرد و موفقیتی در مقابل گزینه‌های ویندوز و مک‌اواس که مصرف‌کنندگان به آن‌ها عادت دارند، کسب می‌کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.