شراکت هیوندای و ال‌جی برای ساخت کارخانه باتری در آمریکا

در اقدامی مهم  وتاثیرگذار بر صنعت خودروهای الکتریکی (EV) ، شرکت‌های کره‌ای هیوندای Motor Group و ال‌جی Energy Solution (LGES) همکاری خود را برای ایجاد یک کارخانه باتری پیشرفته در آمریکا اعلام کردند.

به گزارش تکناک، با سرمایه گذاری 4.3 میلیارد دلاری، این سرمایه گذاری مشترک (JV) با هدف پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه الکتریکی و تقویت بیشتر موقعیت هر دو شرکت در بازار جهانی خودروهای برقی انجام می شود. هر دو گروه LGES و هیوندای موتور هر کدام 50 درصد از سهام را در اختیار خواهند داشت و  از معافیت های مالیاتی ارائه شده توسط دولت برای چنین طرح های سبزی استفاده خواهند کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، شرکت ها قصد دارند با ساخت کارخانه باتری ظرفیت تولید سالانه گیگاوات ساعت (GWh) داشته باشند که برآورد می شود نیاز 300 هزار خودروی برقی در آمریکای شمالی را تامین کند. جاهون چانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت هیوندای موتور گفت: ما یک پایه قوی برای رهبری جهانی خودروهای برقی از طریق ایجاد یک کارخانه جدید سلول باتری EV با شرکت LG Energy Solution، که یک تولید کننده پیشرو جهانی باتری و شریک قدیمی است ایجاد خواهیم کرد.

مرکز تولید باتری در شهرستان برایان، ساوانا، جورجیا، در مجاورت گروه هیوندای موتور متاپلانت آمریکا، که در حال حاضر در دست ساخت است، خواهد بود.

معافیت های مالیاتی بر اساس قانون کاهش تورم

digikala

برای واجد شرایط شدن برای تخفیف مالیاتی، تولیدکنندگان در ایالات متحده باید شرایط جدید منبع یابی خود را در مورد اجزای باتری EV و مواد معدنی برآورده کنند. برآورده کردن این الزام به خریداران خودروهای برقی این امکان را می دهد که از اعتبار مالیاتی تا سقف 7،500 دلار استفاده کنند که طبق قانون کاهش تورم (IRA) الزامی است.

به گزارش رویترز، مقررات جدید بخشی از ابتکار رئیس جمهور جو بایدن است تا 50 درصد از فروش خودروهای جدید در ایالات متحده تا سال 2030 خودروهای برقی یا پلاگین هیبریدی باشد و هدف آن کاهش اتکای این کشور به چین برای زنجیره تامین باتری خودروهای الکتریکی است.

ساخت این تاسیسات جدید قرار است در نیمه دوم سال 2023 آغاز شود و سرمایه گذاری مشترک برنامه ریزی شده است تا تولید را در پایان سال 2025 آغاز کند. این دومین JV در مورد این برندها در زمینه تولید باتری است. در سال 2021، هر دو طرف شروع به ساخت یک تاسیسات در اندونزی کردند و پیش‌بینی می‌شود که تولید آن در نیمه اول سال 2024 آغاز شود.

سلول های باتری تولید شده از این کارخانه باتری در هیوندای موبیس مونتاژ می شود و پس از آن به کارخانه های تولید مدل های هیوندای، کیا و جنسیس EV ارسال می شود. تاسیسات جدید به ایجاد عرضه پایدار باتری در منطقه کمک می کند و به گروه اجازه می دهد تا به سرعت به تقاضای فزاینده EV در بازار ایالات متحده پاسخ دهد.

 

با ایجاد این JV، LGES اکنون دارای هفت کارخانه باتری است که در ایالات متحده مشغول به کار هستند یا در حال ساخت هستند. امریکا جایی است که این شرکت اکثر تلاش های خود را بر افزایش تولید متمرکز کرده است. LGES می خواهد محصولات پیشرفته را به سرعت و در مقادیر زیاد ارائه دهد. با انجام این کار، امیدوار است که انتقال ایالات متحده به انرژی پاک را تسریع بخشد.

LGES و هیوندای موتور گروه برای مدت طولانی در تامین باتری‌های EV برای وسایل نقلیه از جمله النترا هیبریدی، کونا الکتریک و خودروهای الکتریکی اختصاصی IONIQ 6 با یکدیگر همکاری کرده‌اند. هیوندای النترا هیبرید، یک خودروی هیبریدی LPi است که در سال 2009 معرفی شد و اولین مدل الکتریکی تولید شده توسط گروه هیوندای بود. این همکاری به این دو برند کمک میکند روابط خود را در آینده با تولید باتری EV تقویت کنند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.