شرکت DJI به سراغ ساخت دوچرخه برقی می رود

DJI سازنده پهپاد به سراغ ساخت دوچرخه برقی می رود

به تازگی شرکت DJI تصویر تیزری در صفحۀ رسمی اینستاگرام خود منتشر کرد، که خبر از ساخت اولین دوچرخۀ برقی با نام Amflow PL توسط این تولیدکنندۀ بزرگ پهپاد را می‌دهد.

به گزارش تک‌ناک، دوچرخۀ برقی DJI  یک دوچرخۀ کوهستانی برقی با بدنۀ فیبر کربنی است که به احتمال زیاد این شرکت آن را قبل از پایان سال عرضه می‌کند. این دوچرخه مجهز به موتور میان‌محرک Avinox و باتری با قابلیت شارژ سریع است. این دوچرخه با داشتن ویژگی‌های هوشمند و قدرتمند زیادی که در یک دوچرخۀ برقی نسبتاً سبک جای داده است، باید توجه رقبایی مانند: Bosch و Specialized را به خود جلب کند.

دوچرخۀ برقی Amflow PL به عنوان ویترینی برای سیستم محرک جدید Avinox شرکت DJI، از گشتاور فوق‌العاده چشمگیر ۱۲۰ نیوتن‌متر و قدرت افزایش لحظه‌ای ۱۰۰۰ وات برای غلبه بر شیب‌های تند نیز برخوردار است. همچنین موتور میان‌محرک «بسیار بی‌صدای» آن برای خروجی اسمی ۲۵۰ وات با پیک ۸۵۰ وات رتبه‌بندی شده است. باتری قابل جدا شدن ۸۰۰ وات ساعتی آن می‌تواند با استفاده از شارژر GaN 2A/508 وات Amflow تنها در ۱.۵ ساعت از صفر به ۷۵ درصد شارژ برسد.

با وجود تمام این قدرت و ظرفیت باتری، Amflow PL تنها ۱۹.۲ کیلوگرم (کمی بیش از ۴۲ پوند) وزن دارد، که بخشی از آن به لطف فریم فیبر کربنی ۲.۲۷ کیلوگرمی و سیستم محرک Avinox 2.52 کیلوگرمی است.

.

این دوچرخه دارای یک نمایشگر لمسی OLED رنگی دو اینچی می‌باشد که در فریم تعبیه شده است و یک برنامۀ Avinox برای دسترسی بی‌سیم به دوچرخه و تمام داده‌های سواری دارد، که در صورت بروز مشکل، زنگ هشدار به صدا درآمده و موقعیت آن را در برنامه به شما اطلاع می‌دهد.

این دوچرخه دارای چهار حالت کمک پدال، از جمله حالت خودکار است که بر اساس مقاومت سواری، نیروی ورودی را تنظیم می‌کند. سیستم تعلیق کامل از Fox و فریمی که می‌تواند چرخ‌های عقب ۲۷.۵ اینچی و ۲۹ اینچی را در خود جای دهد، از دیگر ویژگی‌های برجستۀ این دوچرخه هستند.

کریستینا ژانگ، مدیر ارشد استراتژی شرکتی DJI گفت:

«تخصص ما در فناوری باتری و موتور که در پهپادها و سیستم‌های تثبیت‌کنندۀ دوربین انباشته شده، ما را به خلق Avinox سوق داده است. ورود DJI به این حوزه یک حرکت طبیعی است، چرا که ما فناوری‌های ضروری برای یک سیستم دوچرخۀ برقی، از نظر توسعۀ موتور قابل اعتماد، مدیریت باتری، طراحی مکانیکی و مهندسی را به طور کامل در اختیار داریم.»

این شرکت در چند سال اخیر تمرکز خود را بر توسعۀ فناوری‌های رانندگی هوشمند برای خودروها در چین گذاشته است و این فناوری‌ها اکنون در چندین مدل خودرو موجود هستند. به تازگی این شرکت با افتتاح اولین ایستگاه‌های شارژ خود، وارد بازار عظیم باتری‌های مصرفی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که Amflow PL در سه ماهۀ چهارم امسال عرضه شود. DJI اعلام کرده است که قیمت این محصول بین ۷۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو (تقریباً بین ۷۵۰۰ تا ۱۲۸۵۰ دلار) خواهد بود، که این قیمت آن را به طور مستقیم در رقابت با دوچرخه‌های برقی برتر اسپورتی نظیر سری توربوی Specialized قرار می‌دهد. همچنین DJI تأیید کرده است که Amflow PL از طریق نمایندگان مجاز در آلمان، بریتانیا، استرالیا و دیگر کشورها به فروش خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram