شرکت Humane دستگاه پوشیدنی مرموز خود را معرفی کرد

در نیم دهه اخیر، شرکت Humane همواره در هاله ای از ابهام قرار داشته است، زیرا قطعات پوشیدنی مرموزی را کنار هم قرار داده و وعده می دهد از هوش مصنوعی به روش های منحصر به فردی استفاده کند.

به گزارش تکناک، از زمانی که شرکت با رسانه‌ها همکاری کرد، تاکنون بسیار مورد توجه بوده حتی قبل از ارائه کمترین اطلاعاتی درباره آنچه در حال کار بوده است. با وجود این رمز و رازها Humane در حال حاضر یک شرکت نوپا با تأمین مالی بسیار قوی است.

در پایان سال 2020، شرکت با ارزش 150 میلیون دلار، یک مجموعه A با مقدار 30 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. در ماه سپتامبر سال بعد، مجموعه B با مقدار 100 میلیون دلار شامل مدیریت Tiger Global، گروه SoftBank، BOND، Forerunner Ventures و Qualcomm Ventures برگزار شد. همه اینها به نظر می‌رسید که یک رای قوی از اعتماد به شرکت است. در ماه مارس، این شرکت اقدام به جمع‌آوری 100 میلیون دلار دیگر کرد.

سام آلتمن نیز یکی از حامیان بزرگ این شرکت است. جای تعجب نیست که OpenAI به عنوان یک همکار کلیدی در بخش هوش مصنوعی معادله عمل می کند. در ماه ژوئن، Humane اعلام کرد که محصول نخستش “AI Pin” نام دارد.

“AI Pin” یک دستگاه قابل پوشیدن مبتنی بر لباس است که از مجموعه‌ای از حسگرها استفاده می‌کند که تعاملات محاسباتی متناسب و محیطی را فراهم می‌کنند،” شرکت در آن زمان بیان کرد. “AI Pin” نوعی دستگاه مستقل با یک پلتفرم نرم‌افزاری است که از قدرت هوش مصنوعی برای فراهم کردن تجربه‌های محاسباتی شخصی نوآورانه استفاده می‌کند.”

امروز تأیید شد که این دستگاه در یک رویداد در تاریخ 9 نوامبر به طور مناسب معرفی خواهد شد. البته ایم دستگاه در برخی از شوهای مد پاریس حضور دارد و حتی در هفته مد پاریس بر روی یقه سوپر مدل نائومی کمبل ظاهر شد و او را به اولین فردی خارج از شرکت که این دستگاه را در ملاء عام پوشید تبدیل کرد.

مؤسسان در یک اعلامیه گفتند: رابطه ما با فناوری عمیقاً در حال تغییر است و وقتی دستگاه‌های ما به بخش‌هایی از بدن، ذهن و قلب تبدیل می‌شوند، شخصی‌تر می‌شوند.

آنها این سیستم را به عنوان “یک الگوی جدید از محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی در محیط” توصیف کردند.

شرکت Humane دستگاه را اینگونه توصیف می کند: Humane Ai Pin یک دستگاه و پلتفرم نرم‌افزاری بدون صفحه نمایش و مستقل است که برای هوش مصنوعی از پایه ساخته شده است. این دستگاه قابل پوشیدن مبتنی بر لباس هوشمند از مجموعه‌ای از حسگرها استفاده می‌کند که تعاملات محاسباتی طبیعی و بی‌درنگ را ممکن می‌سازد و طراحی شده است تا بطور یکپارچه به زندگی روزمره کاربران بپیوندد.

تا زمانی که به طور حضوری عملکرد دستگاه را ببینیم، امکان جداسازی محصول نهایی از تبلیغات خودساخته وجود ندارد. از تصاویر می توان فهمید که این دستگاه بدون صفحه نمایش است، اگرچه بخش جلویی بزرگ ممکن است دارای برخی از قابلیت‌ها باشد. در بالای آن، حسگرهایی که به نظر می‌رسد به روی صورت کاربر متمرکز شده اند، وجود دارند، احتمالاً به همراه حسگرهای اضافی در بالا که به سمت صورت کاربر هدایت می‌شوند.

Humane واقعاً بر داستان “standalone device” تأکید می‌کند، به معنای اینکه بخشی از جذابیت اینجا می‌تواند توانایی ترک تلفن همراه در خانه باشد مشابه آنچه که شرکت‌ها با ساعت‌های هوشمند دارای امکان LTE ترویج کرده‌اند.

به نظر می رسد تا چند ماه دیگر پاسخ بهتری دریافت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.