شرکت OpenAI به ادعاهای مطرح شده ماسک پاسخ داد

ایلان ماسک در جدیدترین ادعای خود درمورد شرکت OpenAI اظهار کرده بود که این شرکت از ماموریت اصلی خود دور شده است.حال این شرکت پاسخ ادعاهای مطرح شده را داده است.

به گزارش تکناک، در پاسخ به شکایت اخیر مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک، علیه OpenAI، مدیران ارشد سازمان تحقیقات هوش مصنوعی این شرکت چندین ادعا را رد کردند و تعهد خود را به استقلال و انسانیت اعلام کردند.

جیسون کوون، مدیر ارشد استراتژی OpenAI، به شدت ادعاهای ایلان ماسک به‌ویژه ادعای او مبنی بر اینکه آخرین پیشنهاد OpenAI یعنی  GPT-4، یک هوش مصنوعی عمومی (AGI) است را رد کرده است. AGI ها دارای هوش و توانایی‌های شناختی انسان‌مانندی هستند که آنها را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از وظایف فکری را انجام دهند و با سناریوهای جدید سازگار شوند.

AGI

کوون در یادداشت داخلی به دست آمده توسط خبرگزاری اکسیوس نوشت: این هوش مصنوعی می‌تواند وظایف کوچک را در بسیاری از مشاغل انجام دهد، اما کار انجام شده توسط یک انسان نسبت به کار انجام شده توسط GPT-4 در اقتصاد همچنان بسیار بالاست.

مهمتر از همه، AGI  یک سیستم بسیار خودمختار خواهد بود که به اندازه کافی قادر به ابداع راه حل‌های جدید برای موانع طولانی مدت خواهد بود که تاکنون   GPT-4 قادر به حل آنها نبود.

اوایل این هفته، وال استریت ژورنال فاش کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی OpenAI و به‌ویژه ارتباطات داخلی آلتمن برای تصمیم‌گیری در مورد گمراه شدن سرمایه‌گذاران شرکت است.

کوون ادامه داد: می‌خواهم اطلاعات شما را در مورد درخواسته‌های سازمان‌های دولتی به‌روز کنم. پس از وقایع نوامبر گذشته، آنها از ما اطلاعات خواستند و این امر با توجه به شرایط و آنچه که ما انتظار داریم، مطابقت دارد. ما شرکتی قانونمند هستیم و متعهد به انجام کلیه تعهدات قانونی و انجام کامل درخواست‌های دولت هستیم.

OpenAI  برای بشریت؟

علاوه بر این، کوون به ادعاهای ایلان ماسک مبنی بر اینکه OpenAI ماموریت خود را برای سود بردن بشریت کنار گذاشته است، پرداخت. وی گفت: ما دو ماموریت بزرگ داریم: هم ساختن AGI  و هم مطمئن شدن از حداکثر تأثیرگذاری آن. ما متوجه شدیم که استراتژی ایجاد فناوری مرزی و در دسترس قرار دادن آن به‌طور گسترده توسط  APIها و محصولات به بهترین وجه در خدمت هر دو بخش این ماموریت است، زیرا می‌توانیم سرمایه لازم را جذب کنیم، فناوری را به‌طور گسترده قابل استفاده کنیم و و همچنین به عنوان الزامات جامعه و ضمیر، محافظت‌های لازم را فراهم کنیم.

کوون افزود: ما تصمیم می‌گیریم درمورد چه چیزی تحقیق کنیم و آن را بسازیم، چگونه شرکت را اداره کنیم، محصولات ما در خدمت چه کسانی هستند و چگونه مأموریت خود را انجام دهیم. ضمنا ما مستقیماً با مایکروسافت رقابت می‌کنیم تا بهترین ارزش و محصولات را به کسب و کارها، توسعه‌دهندگان و مردم عادی ارائه کنیم. این در پاسخ ماسک است که ادعا کرده بود OpenAI به عنوان یک شرکت تابعه مایکروسافت عمل می‌کند.

کوون با رد ادعای ماسک تاکید کرد: OpenAI سازنده ChatGPT و ChatGPT for Enterprise است، در حالی که مایکروسافت Copilot و Copilot for Microsoft 365 را ارائه می‌دهد.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در ادامه اظهارات کوون اذعان کرد که امسال سال سختی برای شرکت خواهد بود. وی گفت: حملات همچنان ادامه خواهند داشت.

بررسی کارشناسان حقوقی

وب‌سایت VentureBeat با دو متخصص حقوقی به نام‌های آنات آلون-بک و جیمز دنارو مشورت کرد تا ادعاهای ایلان ماسک را تجزیه و تحلیل کنند. دنارو در مورد قابل اجرا بودن ادعای ماسک مبنی بر اینکه OpenAI باید تمام تحقیقات خود را به‌صورت منبع باز منتشر کند، تردید دارد.

دنارو به VentureBeat گفت: در حالی که این شکایت احتمالاً طولانی است، ماسک استدلال سیاست قوی برای ادعاهای خود دارد مبنی بر اینکه اگر یک شرکت بتواند به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی راه‌اندازی شود که برای منافع عمومی کار می‌کند، سپس کمک‌های مالی قبل از مالیات را جمع‌آوری کند و IP را به یک شرکت انتفاعی منتقل کند، این تغییر، چالش بسیار مشکل‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری خواهد بود.

با این حال، آلون بک تاکید کرد که ایلان ماسک که بنیانگذار رقیب OpenAI  یهنی X.ai می‌باشد، انگیزه‌های واضحی برای خرابکاری دارد که می‌تواند قضات را وادار کند که به شکایت از دید دیگری نگاه کنند.

نهادهای OpenAI در ایالات دلاویر تشکیل شدند و از این رو دعوا به‌طور طبیعی تحت صلاحیت ایالت الماس تشکیل شد. آلون بک خاطرنشان کرد که پس از اینکه قاضی دلاویر با سرمایه‌گذاران تسلا موافقت کرد و حکم داد که بسته حقوقی 56 میلیارد دلاری این میلیاردر خیلی بالا است، ماسک می‌توانست انتخاب کند که پرونده را در کالیفرنیا ارائه دهد.

این نوشته در کسب و کار ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.