احتمال شکایت دولت بایدن از اپل به دلیل نقض قوانین ضد انحصار

تیم کوک مدیر عامل اپل لابی برای دفاع در برابر اتهام نقض قوانین ضد انحصار

طبق گزارش ها، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در «مراحل اولیه» تهیه پیش نویس شکایت برای نقض قوانین ضد انحصار علیه اپل است.

به گزارش تک ناک، سایت خبری پولیتیکو به نقل از “یک فرد آگاه ” گفت که بازرسان ضد انحصار در حال نزدیک شدن به یک “نقطه تصمیم گیری” کلیدی هستند . آنها باید تصمیم بگیرند که علیه یکی قدرتمندترین شرکت های فناوری جهان پرونده ای تشکیل بدهند یا نه.
این گزارش حاکی از آن است که احتمال دارد تا قبل از پایان سال جاری میلادی شکایتی علیه اپل مطرح شود. فردی که توسط پولیتیکو به آن اشاره شده است هشدار داد که هیچ تصمیمی برای ادامه دادخواهی گرفته نشده است .وی همچنین این احتمال را داد که ممکن است اصلا دولت هیچ اقدامی انجام ندهد.
وزارت دادگستری از سال 2019 سازنده آیفون را مورد بررسی قرار داده است. گفته می شود این شرکت از قدرت فروش خود در بازار برای حفظ برتری رقابتی ناعادلانه نسبت به توسعه دهندگان برنامه و سخت افزارهای کوچکتر استفاده کرده است.
غول‌های فناوری مانند اپل، گوگل، آمازون و فیس‌بوک به دلیل احتمال نقص قوانین صد انحصار بارها تحت نظارت موشکافانه وزارت دادگستری ، کنگره و (FTC) ایالات متحده قرار گرفته‌اند.اخیراً آمازون کمیسیون تجارت فدرال را متهم به آزار و اذیت مدیران ارشد فعلی و سابق از جمله مدیرعامل شرکت اندی جاسی و جف بزوس، در طول تحقیقات خود در مورد ادعاهایی مبنی بر گمراه کردن مشتریان برای ثبت نام برای عضویت در Prime آمازون کرد.

در سال 2020، وزارت دادگستری دولت ترامپ و ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان یک شکایت ضد انحصار علیه گوگل به دلیل طیف وسیعی از نقض های احتمالی ضد انحصار، از جمله سوء استفاده از تسلط موتور جستجو در بازار برای سرکوب رقبا ، تنظیم کردند.
چالش های قانونی اپل فراتر از مرزهای آمریکا
در اوایل سال جاری، اتحادیه اروپا، که قوانین سختگیرانه‌تری بر کسب‌وکارها دارد، ادعا کرد که اپل از موقعیت مسلط خود در بازار گوشی‌های هوشمند «سوءاستفاده» می کند تا به‌طورغیرمنصفانه Apple Pay را در برابر دیگر ارائه کنندگان خدمات پرداخت موبایلی در اروپا تقویت کند.

digikala

تیم کوک، مدیرعامل اپل، از کنگره برای عدم تصویب قانون ضد انحصار که شرکت های بزرگ فناوری را هدف قرار می دهد، لابی می کند و مدعی است این لوایح نوآوری را در آمریکا خفه می کند.
در آوریل، کوک زنگ خطر را به صدا درآورد، زیرا قانونگذاران در ایالات متحده و اروپا در حال بررسی لوایحی بودند که اپل را ملزم می‌کرد تا به کاربران اجازه دهد برنامه‌ها را از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث دانلود کنند – فرآیندی که به عنوان “بارگذاری جانبی” شناخته می‌شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.