شکایت بین المللی ایران از پلتفرم‌های خارجی

معاون مرکز ملی فضای مجازی با تشریح اقدامات این مرکز درباره ساماندهی پیام‌رسانها گفت: طرح شکایت بین‌المللی از پلتفرم‌های خارجی آماده و مستنداتش جمع‌آوری شده است.

به گزارش تکناک به نقل از مهر، قاسم خالدی اظهار کرد: شکایت بین‌المللی از پلتفرم‌های خارجی را حتماً پیگیری خواهیم کرد تا حقانیت خود (ایران) را در زمینه رفتار دوگانه پلتفرم‌های خارجی به اثبات برسانیم.

وی البته از تعامل با پلتفرم‌ها هم سخن گفت و پیش شرط آن را قوی بودن دانست و افزود: پلتفرم های خارجی زمانی جواب نامه ما را خواهند داد که مطمئن باشند ما ظرفیتی داریم که اگر اینستاگرام خودش هم به ما سرویس ندهد، پلتفرم داخلی نیاز ما را برطرف می‌کند.

معاون مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: ما خواهان تعامل با پلتفرم‌های خارجی هستیم اما حرفمان این است که با ما رفتار دوگانه نداشته باشند.

digikala

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلتفرمهای داخلی توان رقابت با خارجی‌ها را دارند گفت: امروز دیگر نگران اینکه آنها می‌توانند خدمات اولیه یک پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی را ارائه دهند یا نه نیستیم. دغدغه امروز این است که آیا آنها می‌توانند توان خود را ارتقا دهند و کیفیت خدمات را افزایش دهند و پا به پای رقبای خارجی، سرویس‌های جدید ارائه دهند یا نه.

خالدی اضافه کرد: امروز برخی پیام‌رسانها توانسته اند میلیون‌ها کاربر و پیام و حجم تبادل اطلاعاتی چند برابر قبل را مدیریت کنند. همچنین قرار بود پیام‌رسانها از سرورهای قبلی کوچ کنند به سمت زیرساخت ابری تا قدرت و سرعت بیشتری داشته باشند و اکنون این اتفاق افتاده است.

این مسئول بالاترین حجم ترافیک پیش از اعمال محدودیت ها را مربوط به اینستاگرام دانست و گفت: اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که تا قبل از مسدود سازی سهم عمده‌ای از ترافیک خارجی ما را به خود اختصاص داده بود.
وی به آخرین آمار استفاده ایرانیان از پلتفرم های داخلی اشاره کرد و گفت: براساس آخرین آمار دریافتی مورد تأیید ایتا بیش از ۱۳ میلیون، سروش پلاس ۵ و نیم میلیون، بله ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار و روبیکا بیش از ۲۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. این آمارها نشان می‌دهد پلترفرم های داخلی به مرحله‌ای رسیده اند که به آن مرحله تثبیت می‌گوئیم.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.