شیائومی انتشار به‌روزرسانی MIUI 14.5 را لغو کرد

MIUI قدیمی ترین پوسته موجود اندروید در بازار است. در ابتدا این نرم افزار به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شد، اما کیفیت این نرم افزار طی سال های اخیر به ویژه در دستگاه های مقرون به صرفه کاهش یافته است.

به گزارش تکناک، با توجه به تعداد زیاد فروش گوشی های هوشمند گروه شیائومی، تعداد کاربران فعال ماهانه MIUI اخیراً از 600 میلیون نفر فراتر رفته است. بنابراین روزانه بیش از نیم میلیارد مصرف کننده به این نرم افزار وابسته هستند.

با توجه به این آمار، نسخه جدید MIUI بر تعداد زیادی از کاربران تأثیر خواهد گذاشت. انتظار می رود نسخه بعدی آن، MIUI 14.5 باشد. اما طبق یک گزارش، این نسخه منتشر نخواهد شد.

تمرکز شیائومی بر نسخه MIUI 15 مبتنی بر اندروید 14

طبق گفته های شیائومی، شرکت برنامه های خود برای انتشار MIUI 14.5 را لغو کرده است و در عوض بر روی توسعه نسخه اصلی بعدی آن، MIUI 15 تمرکز کرده است.

طبق اطلاعات موجود، این شرکت در حال کار بر روی تطابق اندروید 14 و MIUI 15 است. این بدان معناست که دستگاه هایی که در آینده به روزرسانی MIUI 15 را دریافت خواهند کرد، به اندروید 14 نیز ارتقا خواهند یافت.

با این حال، از نظر کارشناسان نسخه‌هایی از MIUI 15 مبتنی بر اندروید 13 نیز می‌تواند وجود داشته باشد. زیرا از نظر تاریخی، شیائومی به ارائه نسخه‌های جدیدتر MIUI بر اساس پلتفرم‌های قدیمی اندروید به منظور بهره‌مندی گوشی‌های هوشمند قدیمی‌تر از پوسته جدید معروف است.

به هر حال باید منتظر ماند و نحوه پیش‌روی این روند را مشاهده کرد. ممکن است در روزهای آینده با نزدیک شدن نرم افزار به مرحله آزمایشی، از ویژگی های جدید آن اطلاعاتی منتشر شود.

امیدواریم شیائومی باگ‌های ناخواسته و ویژگی‌های فریبنده‌ای که کاربردی نیستند، در این نسخه جدید وارد نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.