شیائومی 12 در مقابل آیفون 14 + مقایسه مشخصات

گوشی شیائومی 12

اگر به این فکر می کنید باید برای خرید گوشی گران قیمت پس انداز کنید یا هنوز برای انتخاب گوشی تصمیمی نگرفته اید این مقاله را تا آخر بخوانید.

به گزارش تک ناک، گوشی آیفون 14 به تازگی به بازار عرضه شده است و تعداد زیادی از مردم از سراسر جهان در روز اول آن را خریداری کردند. به نظر میرسد سال خوبی برای اپل خواهد بود اما فروش بالا در روز اول لزوما به این معنی نیست که گوشی جدید اپل بهترین گوشی در رنج قیمتی خود است . با توجه به ماهیت فشرده و قیمت آن در این مقاله مقایسه ای بین آیفون 14 جدید و شیائومی 12 آورده شده است.

طراحی
از نظر طراحی با وجود اینکه در آیفون 14 پایه تقریبا هیچ چیز از سال گذشته تغییر نکرده است (بیشتر تغییرات مربوط به انواع پرو این خط تولید شده است) اکثر مشتریان گوشی جدید را نه تنها به دلیل اندازه جمع و جور آن بلکه به دلیل حاشیه های صاف و کیفیت ساخت بالا ، با وجود آن ناچ زشت بالای صفحه نمایش ترجیح می دهند.
در گوشی جدید اپل پشت گوشی جنسی شبیه به شیشه دارد که توسط یک سپر سرامیکی محافظت می شود و قاب دور گوشی از جنس آلومینیوم ساخته شده است.

گوشی با استاندارد IP68 ضد آب است و می تواند تا عمق 6 متری و 30 دقیقه بدون آسیب به زیر آب برود. متأسفانه، شیائومی 12 در برابر آب مقاوم نیست، اما همچنان با مواد درجه یک از جمله پشت شیشه ای محافظت شده توسط گوریلا گلس 5 و فریم آلومینیومی ساخته شده است. علاوه بر این، یک بریدگی ندارد، بلکه یک سوراخ پانچ کوچک در مرکز قرار گرفته است، همچنین حاشیه‌های بسیار باریکی در اطراف نمایشگر دارد.

صفحه نمایش
اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر هستید، بهتر است صفحه نمایش آیفون 14 را انتخاب کنید. این گوشی دارای پنل Super Retina XDR OLED با قطر 6.1 اینچ، وضوح Full HD + 1170 x 2532 پیکسل، با ویژگی HDR10 و پشتیبانی از Dolby Vision است.

اما اگر شما یک گیمر هستید، شیائومی 12 ممکن است به دلیل نرخ رفرش 120 هرتز (آیفون فقط 60 هرتز دارد) انتخاب بهتری برای شما باشد. با شیائومی، یک پنل AMOLED با قطر بزرگتر 6.28 اینچ، وضوح Full HD + 1080 در 2400 پیکسل، نرخ به روز رسانی 120 هرتز، گواهی HDR10+، پشتیبانی از Dolby Vision و توانایی نمایش تا 68 میلیارد رنگ دریافت خواهید کرد.

این دستگاه برای احراز هویت به یک خواننده اثرانگشت در صفحه نمایش متکی است، در حالی که دستگاه اپل فاقد خواننده اثر انگشت است، اما به لطف سنسورهای سخت افزاری قرار گرفته در بریدگی که ویژگی Face ID را فعال می کند، از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می کند.

مشخصات و نرم افزار
وقتی صحبت از عملکرد به میان می آید، مهمترین چیز سخت افزار نیست، بلکه نرم افزار است. با توجه به اینکه آیفون 14 دارای سیستم عامل iOS است که بهتر از اندروید بهینه شده است، می تواند عملکرد بالاتری را ارائه دهد.
در دل گوشی اپل چیپ ست اپل A15 Bionic ساخته شده با فرآیند تولید 5 نانومتری و با معماری هگزا هسته ای متشکل از دو CPU Avalanche که با حداکثر فرکانس 3.23 گیگاهرتز کار می کنند، چهار پردازنده Blizzard پردازنده گرافیکی اختصاصی اپل با فرکانس 1.82 گیگاهرتز و 5 هسته CPU ساخته شده است.
همچنین دارای 6 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی است. اگرچه آیفون از نظر عملکرد بهتر به نظر می رسد، شیائومی 12 به دلیل وجود پلتفرم موبایل اسنپ دراگون 8 نسل 1 که با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز کار می کند و با فرآیند تولید 4 نانومتر ساخته شده است، همچنان یکی از قدرتمندترین گوشی های اندرویدی است. در این دستگاه حداکثر 12 گیگابایت رم با حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شود.

دوربین
به لطف سنسورها و بهینه سازی iOS، آیفون 14 در مقایسه با شیائومی 12، می تواند در بسیاری از سناریوها عکس های بهتری بگیرد. این آیفون به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با OIS تغییر سنسور مجهز شده است. دوربین ثانویه فوق عریض دارد و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی از فیلمبرداری 4K پشتیبانی می کند. شیائومی 12 دارای یک دوربین سه گانه پشتی متشکل از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با OIS، لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است، در حالی که در جلو دارای یک دوربین 32 مگاپیکسلی با فیلمبرداری 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

باتری
باتری موجود در شیائومی 12 بسیار بزرگتر از باتری موجود در آیفون 14 است: ما در مورد ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی به جای 3279 میلی آمپر ساعت صحبت می کنیم. حتی اگر iOS بهینه سازی بهتری داشته باشد، اغلب Xiaomi 12 باید عمر باتری بیشتری را ارائه دهد. حتی به لطف شارژ سریع 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی سریعتر شارژ می شود، اما برخلاف رقیب خود، از فناوری MagSafe پشتیبانی نمی کند.
قیمت
آیفون 14 از 999 دلار یا 999 یورو شروع می شود، در حالی که به دلیل قیمت های فعلی خیابانی، برای خرید شیائومی 12 به کمتر از 600 دلار نیاز دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.