طراحی اولین قایق بادبانی با چاپ سه بعدی در جهان

جوزف فوراکیس اولین مفهوم ابر قایق تفریحی بادبانی جهان را با چاپ سه بعدی طراحی و معرفی کرده است که پگاسوس نام دارد.

به گزارش تکناک، این طرح اولیه 88 متر طول دارد و با بالهای خورشیدی منعکس کننده کامل شده است که به آن امکان تولید آلایندگی صفر و برد بی نهایت را می دهد.

ایده این قایق تفریحی در ساحلی در جزیره کوفونیسی یونان شکل گرفت. فوراکیس ادعا می کند که این قایق تفریحی را با الهام از حداکثر نزدیکی به دریا و طبیعت و ابرهای شناور بالای خطوط آب ساخته است که این قایق تفریحی را تقریبا از نظر بصری نامرئی می کند.

این میل به نامرئی بودن فوراکیس را به سمت ساخت یک قایق بادبانی واقعی با آلایندگی صفر سوق داد که هم از نظر طراحی و هم از نظر تأثیرات محیطی نامرئی است.

فوراکیس و تیمش فناوری های پیشرفته ای (هم موجود و هم در حال توسعه) را برای دستیابی به سطوح بی سابقه ای از پایداری و برد برای کشتی ترکیب کردند.

این تیم حتی قصد دارد از پرینت سه بعدی رباتیک برای ایجاد یک چارچوب مشبک استفاده کند که هم بدنه و هم رو بنای قایق را دربر می گیرد.

فوراکیس می گوید: نتیجه یک ساختار فوق العاده قوی و سبک است که انرژی، مواد اولیه، ضایعات ساخت، فضا و زمان کمتری در مقایسه با قایق های تفریحی متداول برای تولید نیاز دارد.

قایق بادبانی دارای روکش فلزی نقره‌ای است که تقریباً مانند آفتاب‌پرست با رنگ‌ها و حرکات آب و بال‌های چند لایه شیشه‌ای که ابرها و آسمان را منعکس می‌کند، ترکیب می‌شود.

در مرکز داخلی قایق بادبانی یک درخت زندگی چند سطحی قرار دارد که یک بنای زنده و تنفسی برای مادر طبیعت و هسته باغ هیدروپونیک که غذای تازه و تصفیه هوا را فراهم می کند.

پایه درخت در یک استخر بازتابنده در عرشه پایین قرار دارد. در این سطح، درخت توسط یک باغ ذن مراقبه هیدروپونیک احاطه شده است. علاوه بر این، درخت به صورت عمودی در هر چهار سطح کشتی گسترش یافته و با یک پله مارپیچ همراه است تا مسافران را به هر طبقه برساند.

در سطح بالا یک سوئیت اصلی رو به جلو قرار دارد که دارای یک تراس خصوصی بزرگ است که منحصراً برای صاحب قایق ساخته شده است.

در نهایت، قایق تفریحی دارای یک استخر به سبک آکواریومی است که با پنجره‌های افقی گسترده تکمیل می‌شود و به بالکن‌های باز تبدیل می‌شوند. در همین حال، یک باشگاه ساحلی باز، مجهز به بالکن های تاشو، به یک سولاریوم محصور با پانل های شیشه ای کشویی در سراسر سقف تبدیل می شود.

پگاسوس برای تولید آلاینده های کربن صفر ساخته شده است و برد تقریباً نامحدودی دارد. برای قدرت بیشتر در مواقعی که خورشید نمی تابد، از انرژی خورشیدی برای تبدیل آب دریا به هیدروژن استفاده می شود. این هیدروژن سپس در باتری‌های لیتیوم یون ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.