طراحی جدید پلیر یوتیوب خبرساز شد

یوتیوب با طراحی جدید و بحث‌برانگیز پلیر خود خبرساز شده است.اکنون، گوشه‌های ویدئو، نمایشگر کوچک و پیشنهادهای ویدئو به حالت گرد درآمده اند.

به گزارش تکناک، اخیرا، مشاهده کرده‌ایم که گوگل تغییرات زیادی را در برنامه‌ها و خدمات خود اعمال کرده است تا رابط‌های کاربری را بین پلتفرم‌ها یکنواخت‌تر کند.

به خصوص یوتیوب، پس از آنکه گوگل یک طرح راهبردی برای زیباسازی بیشتر پلتفرم به اشتراک‌گذاری ویدئوها راه‌اندازی کرد، تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است. اکنون، ویدئوها خود نیز دارای ظاهری جدید هستند که گوشه‌های گرد در آن‌ها به جای لبه‌های صاف استفاده می‌شود.

نماینده یوتیوب به نام Allison Toh در تاریخ سه‌شنبه اعلام کرد که تمام کاربران گوشه‌های گرد را در ویدئوهای سایت دسکتاپ یوتیوب خواهند دید. این تغییر به طور تدریجی در سطح حساب کاربری اعمال می‌شود، اما در حال حاضر برای تعداد زیادی از کاربران اعمال شده است.

با این تغییر، پخش‌کننده ویدئویی اصلی اکنون با نمایشگر کوچک و پیشنهادهای ویدئو که برای مدتی از گوشه‌های گرد استفاده می‌کردند، همخوانی دارد. بر عکس زاویه تیز، این ظاهر گردتر نرم‌تر است و به پخش‌کننده ویدئویی حسی مدرن‌تر می‌بخشد.

با این حال، این تغییر نقاط ضعف خود را نیز دارد و تاکنون با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است. چندین پیکسل از محتوای اصلی دیگر نمایش داده نمی‌شوند، زیرا یوتیوب به طور موثر ویدئو را بریده است. و از نظر طراحی، گوشه‌های گرد ممکن است در مانیتور کامپیوتر با گوشه‌های مربعی نامناسب به نظر برسند

ظاهر جدید به حالت تئاتر (Theater Mode) تعمیم نیافته است که هدف آن بزرگنمایی صفحه نمایش شما است. هنگامی که ویدئوها بیشینه می‌شوند، هنوز به صورت کامل صفحه نمایش شما را پر می‌کنند، بنابراین تنها در صورتی گوشه‌ها در تمام صفحه گرد می‌شوند که خود مانیتور گوشه‌های گرد داشته باشد.

در عین حال، تغییرات مشابه بر روی دکمه “پرش تبلیغات” یوتیوب نیز آزمایش شده‌اند، جایی که گوشه‌های سخت ۹۰ درجه ممکن است به گوشه‌های گرد تغییر کنند، به‌عنوان بخشی از تلاش برای ظریف تر شدن ظاهر این دکمه. حتی نقشه‌های گوگل نیز در هفته گذشته با یک نوار جستجوی با گوشه‌های گرد به‌روزرسانی شد. به نظر می‌رسد که گوگل کاملاً به منحنی‌ها علاقه‌مند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.