طرح اپل برای توسعه اینترنت ماهواره ای گوشی های آیفون

اپل با Globalstar در زمینه فناوری ماهواره‌ای همکاری می‌کند و در یک فایل جدید FCC، Globalstar به توسعه ویژگی‌های اینترنت ماهواره ای گوشی آیفون اشاره کرده است.

به گزارش تکناک، در پاییز گذشته با معرفی آیفون ۱۴، اپل ویژگی جدید خود را با نام Emergency SOS via satellite معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون اتصال سلولار با خدمات اضطراری تماس بگیرند و پیام‌های متنی کوتاهی را ارسال کنند.

درست قبل از اعلام اپل، T-Mobile و Starlink نیز با هم همکاری کردند و برنامه‌های مبهمی برای ارائه ارتباط مستقیم Starlink به دستگاه‌های موجود آیفون و اندروید اعلام کردند. در یک فایل FCC دیگر، T-Mobile نوشت: دستگاه‌های مصرف کننده امروزی از سیگنال‌های MSS (سرویس ماهواره‌ای تلفن همراه) پشتیبانی نمی‌کنند.SpaceX و T-Mobile از طریق همکاری خود پوشش اضافی از فضا یا SCS را ارائه می‌دهند.

همانطور که T-Mobile و SpaceX توضیح داده‌اند، SCS به دلیل اینکه بر روی دستگاه‌هایی که مصرف‌کنندگان امروزی استفاده می‌کنند، بسیار جذاب است؛ آنها به سادگی با استفاده از همان دستگاه‌ها در مناطقی که سیگنال زمینی در آنها دریافت نمی‌شود، سیگنال ماهواره‌ای دریافت خواهند کرد. در حالی که منافع عمومی ممکن است استفاده از طیف اختصاص داده شده برای استفاده از MSS را تأیید کند، دستگاه‌های مصرفی امروزی، پشتیبانی از دریافت سیگنال‌های MSS را ندارند.

در یک فایل جدید که توسط PCMag مشاهده شد، Globalstar در برابر ادعاهای T-Mobile درباره عدم پشتیبانی دستگاه‌های مصرفی امروزی از اتصال به ماهواره با استفاده از MSS، اعتراض کرده است.

Globalstar در حال حاضر پشتیبانی از MSS مستقیم به دستگاه را برای ارتباطات اضطراری در دستگاه‌های مصرفی بازار انبوه را دارد و منافع عمومی بسیار بزرگی را در سراسر جهان، از جمله در مناطق روستایی و دورافتاده، به ارمغان آورده است. در سال ۲۰۲۲، شرکت اپل ویژگی تماس اضطراری از طریق ماهواره با MSS شبکه Globalstar را مستقیماً به دستگاه آیفون ۱۴ ارائه داد که اکنون برای کاربران دستگاه‌های آیفون ۱۴ در دسترس است.

ویژگی تماس اضطراری از طریق ماهواره شرکت اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق تراکنش‌دهنده‌های MSS موجود در این دستگاه‌ها، ارتباطات اضطراری را آغاز کنند و ارتباطات دوطرفه پیام‌رسانی بین کاربر و پرسنل پاسخگو به امنیت عمومی را پشتیبانی می‌کند.این ویژگی از زمان معرفی خود، باعث صدها نجات زندگی شده است.

Globalstar ادامه می‌دهد و ادعا می‌کند که با استفاده از MSS، در آینده نیز قادر خواهد بود به بهبود پیاده‌سازی فناوری ماهواره بپردازد.

این شرکت می‌گوید: سیستم MSS گلوبال‌استار در طول زمان برای پشتیبانی از مجموعه‌ای رو به رشد از ویژگی‌ها و خدمات مستقیم به دستگاه بهبود پیدا خواهد کرد که در طیف مجوز شرکت قرار دارد. در نهایت، صدها میلیون نفر در سراسر جهان، در مواقعی که ارتباط حیاتی نیاز است و هیچ شبکه زمینی در دسترس نیست، قابلیت اتصال به Globalstar را در دستگاه خود داشته باشند.

با توجه به این موضوع، Globalstar همچنین از FCC می‌خواهد اطمینان حاصل کند که که SCS به سیستم‌های ماهواره‌ای دیگر، هم در داخل و هم خارج از ایالات متحده، تداخل مضر ایجاد نمی‌کند.

نظر تکناک

شنیدن خبر تأیید برنامه‌های Globalstar برای ادامه سرمایه‌گذاری در ویژگی‌های اتصال به ماهواره برای کاربران آیفون، به هیچ وجه شگفت‌انگیز نیست. در نهایت، خود اپل ۴۵۰ میلیون دلار را برای حمایت از زیرساخت و توسعه اتصال به ماهواره سرمایه‌گذاری کرده است. بخش قابل توجهی از این سرمایه‌گذاری به طور مستقیم به Globalstar اختصاص داده شده است.

جالب اینجاست که پاسخ Globalstar به T-Mobile و Starlink ارسال شده است که قصد دارند اتصال اینترنت ماهواره‌ای را برای کاربران اسمارتفون فراهم کنند. آیا Globalstar در حال اشاره به برنامه‌های خود برای ارائه همان امکان با استفاده از تکنولوژی MSS است؟ به نظر می‌رسد که چنین است.

در حال حاضر، ویژگی تماس اضطراری از طریق ماهواره امکان ارسال پیام‌های متنی کوتاه، به اشتراک گذاشتن داده‌های موقعیت مکانی و تماس با خدمات اضطراری را پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به مدت دو سال رایگان است و پس از اتمام این مدت، احتمالاً اپل برنامه اشتراک خود را برای این ویژگی برنامه‌ریزی می‌کند. اگر ویژگی‌های ماهواره‌ای شامل اتصال اینترنت و تماس تلفنی باشد، ایده پرداخت هزینه جذابیت بیشتری پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.