طرح جدید توییتر برای کاهش پیام های اسپم

توییتر اعلام کرد به زودی برای حساب‌های تأیید نشده محدودیت‌های روزانه‌ در تعداد پیام‌های مستقیم ارسالی به منظور کاهش پیام های اسپم اعمال می‌کند. به عبارت دیگر، برای ارسال DM نامحدود، باید اشتراک توییتر بلو تهیه کرد.

به گزارش تکناک، در توییت منتشر شده توسط شرکت، محدودیت روزانه DM مشخص نشده‌است اما توییتر در یک صفحه پشتیبانی، اعمال این تغییرات از روز جمعه را اطلاع رسانی کرده است.

هنگام پیگیری این مسأله، ایمیل مطبوعاتی توییتر یک پیام خودکار ارسال کرد و در آن قول داده بود که “به زودی با شما تماس خواهیم گرفت”. سپس این تغییر توسط مالک توییتر، ایلان ماسک اعلام شد.

ماسک روی مشکل ارسال پیام اسپم در توییتر بسیار تمرکز کرده است. در آوریل 2022، توییتر قبل از پذیرش رسمی پیشنهاد ماسک برای خرید شرکت، در توییتی نوشت: اگر این پیشنهاد موفقیت آمیز باشد، “ما ربات های اسپم را شکست خواهیم داد یا در تلاش برای شکست آنها خواهیم مرد.”

اما یک ماه بعد، او گفت خرید توییتر در انتظار برای تأیید جزئیات محاسبات توییتر مبنی بر وجود کمتر از پنج درصد ربات‌ها/ اسپم‌ها در میان کاربران فعال ماهانه به حالت تعلیق درآمده است . چند روز بعد، ماسک گفت تا زمانی که توییتر این تخمین را ثابت نکند، معامله پیش نخواهد رفت. در نهایت ماسک در اواخر سال این معامله را انجام داد.

توییتر اعلام کرد به زودی برای حساب‌های تأیید نشده محدودیت‌های روزانه‌ در تعداد پیام‌های مستقیم ارسالی به منظور کاهش پیام های اسپم اعمال می‌کند. به عبارت دیگر، برای ارسال DM نامحدود، باید اشتراک توییتر بلو تهیه کرد

هفته گذشته، توییتر تنظیمات جدید DM را با هدف کمک به کاهش پیام‌های اسپم معرفی کرد. اما به نظر می رسد این تنظیمات جدید، راه دیگری برای فروش توییتر بلو باشد. تنظیمات جدید توییتر، DM های کاربران تأیید شده که دنبال نمی کنید را به صندوق ورودی ثانویه «message request» به جای صندوق ورودی اصلی منتقل می کند. اما این تغییر، همچنین از ارسال پیام به افرادی که مشترک توییتر بلو نیستند، جلوگیری می‌کند. به منظور اجتناب از این مشکل می‌توان درخواست‌های پیام را به everyone تغییر داد.

چند هفته پیش، ماسک همچنین محدودیت‌های نرخ مشاهده توییت‌ها را وضع کرد و تحت این محدودیت‌ها، مشترکان توییتر بلو قادر به مشاهده توییت‌های بسیار بیشتری نسبت به کاربران تأیید نشده هستند. در حال‌حاضر، وجود این محدودیت‌ها در نرخ مشاهده هنوز مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.