کناره‌گیری اعتراض آمیز مدیر ارشد OpenAI

دیو ویلنر مدیر ارشد بخش اعتماد و ایمنی OpenAI، ، به دنبال مواجهه صنعت هوش مصنوعی با نظارت بیشتر سیاست‌گذاران در حریم خصوصی و امنیت، از این شرکت کناره‌گیری کرد.

به گزارش تکناک، ویلنر نزدیک به یک دهه در بخش امنیت و اعتماد مشغول به کار بوده است. او قبل از پیوستن به OpenAI، رئیس اعتماد و ایمنی در استارت‌آپ مراقبت از کودکان Otter بود و سیاست‌های اعتماد و جامعه را در Airbnb رهبری می‌کرد.

FTC هفته گذشته تحقیقاتی را در مورد OpenAI به منظور تشخیص نقض یا رعایت حقوق مصرف کننده در روش های جمع آوری داده های آموزشی این شرکت آغاز کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین در مورد تأثیر و تمرکز مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی بر داده‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در امور مالی و احتمال ایجاد نوعی تفکر گروهی مشابه رویدادهای قبل از بحران مالی سال 2008، ابراز نگرانی کرد. در نتیجه شرکت‌های OpenAI، متا، مایکروسافت و دیگر شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه هوش مصنوعی این هفته تعهدی را با کاخ سفید برای سرمایه‌گذاری در تحقیقات امنیتی و تبعیض و اجرا یک سیستم واترمارک جدید برای شناسایی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی امضا کردند.

OpenAI در جستجوی یک رهبر اعتماد جدید

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI با صحبت درباره مقررات هوش مصنوعی، از کنگره وضع سیاست‌هایی را درخواست کرده است. طبق گزارش بلومبرگ، او از طرح لزوم وجود مجوز برای توسعه مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی حمایت می‌کند.

به گفته OpenAI، میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری، تیم اعتماد و ایمنی را در این دوره مدیریت خواهد کرد و به دنبال یک رهبر اعتماد جدید خواهد بود.

OpenAI در بیانیه ای گفت: “ما به دنبال یک راهنمای فنی برای پیشبرد ماموریت خود، با تمرکز بر طراحی، توسعه و پیاده سازی سیستم های ضامن استفاده ایمن و رشد مقیاس پذیر فناوری خود هستیم.”

ویلنر در یک پست لینکدین گفت: تصمیم دارد پس از این با شرکت در جدیدترین رویداد TrustCon، کنفرانس متخصصان اعتماد و ایمنی، بین کار با شرکت های کوچکتر و رشد فرزندانش تعادل برقرار کند.

ویلنر گفت: «این مسأله موجب آگاهی من شد و به من اجازه داد تا تصمیمی بگیرم که احتمالاً برای بسیاری از افراد غیرقابل تصور اما برای من بسیار مناسب است. در نهایت این تصمیم انتخاب بسیار آسانی بود. امیدوارم این پست بتواند به عادی سازی آن کمک کند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.