طرح شرکت VMware برای ارتقا امنیت محاسبات محرمانه

شرکت VMware به تازگی از همکاری خود با شرکت‌های Samsung، AMD و RISC-V برای محاسبات محرمانه خبر داد.

به گزارش تکناک، VMware به تازگی در نشست Confidential Computing Summit 2023 اعلام کرد که با تولیدکنندگان تراشه‌های سامسونگ، AMD و جامعه RISC-V Keystone برای یک پروژه همکاری می‌کند تا به افزایش پذیرش محاسبات محرمانه کمک کند.

VMware با همکاران بزرگ خود برای یک پروژه متن باز به نام Certifier Framework for Confidential Computing همکاری می‌کند.

هدف این پروژه، اتخاذ محاسبات محرمانه، به عبارت دیگر فناوری رمزنگاری، برای پردازش داده‌ها است. علاوه بر این، شرکت VMware به دنبال توسعه پروژه‌هایی است که به حفاظت از اطلاعات استفاده شده، کمک می‌کند. این یک گام بزرگ در این راستا است، زیرا برای امن کردن داده‌های پردازش شده، چندین فناوری رمزنگاری وجود دارد، اما برای اطلاعات استفاده شده، فناوری خاصی موجود نیست.

شرکت VMware می‌خواهد با محاسبات محرمانه، این واقعیت را تغییر دهد و این ایده بر اساس یک مفهوم پردازنده در حال ظهور است که به عنوان «محیط اجرای قابل اعتماد» شناخته می‌شود. به ویژه، این به معنای حفاظت از داده‌های مستقر در زیرساخت ابری یا سرورهای لبه‌ای است که ممکن است همانطوری که SiliconANGLE اشاره کرده است، توسط اشخاص ثالث بهره‌برداری شوند.

شرکت VMware در همکاری با سامسونگ، AMD و RISC-V، به منظور استانداردسازی رابط برنامه‌نویسی برنامه‌های قابل استفاده بر روی هر پلتفرمی، که حفظ محرمانگی برنامه‌های محاسباتی را تضمین می‌کند، فعالیت می‌کند.

همه شرکای این پروژه اعتقاد دارند که کارشان در چارچوب Certifier Framework در نهایت با امکان فراهم کردن محاسبات محرمانه در معماری‌های پردازنده x86، Arm و RISC-V، در صنعت محاسبات انقلاب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.