طرح عجیب شرکت آلمانی برای احیای مردگان

شرکتی استارتاپی به نام Tomorrow Biostasis بر روی حفظ انجماد انسان تمرکز دارد به این امید که بتواند در نهایت مرگ را از بین ببرد.

شرکتی استارتاپی به نام Tomorrow Biostasis بر روی حفظ انجماد انسان تمرکز دارد به این امید که بتواند در نهایت مرگ را از بین ببرد.

به گزارش تکناک، این شرکت اعلام کرده نیتروژن مایع اصلی ترین عنصر مورد استفاده برای اطمینان از حفظ انجماد انسان است.

لیست انتظار برای این پروژه صدها نفر است و این شرکت در حال حاضر حدود 10 جسد را در یک آزمایشگاه نگهداری می کند.

بر اساس گزارشی از Tech.Eu، این شرکت خیلی وقت است که روی این ایده برنامه ریزی کرده است. در حال حاضر این شرکت اولین شرکتی در اروپا است که  از سرما برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کند (در حال حاضر تعداد انگشت شماری از چنین شرکت هایی در ایالات متحده وجود دارد). هدف این شرکت این است که به محض اینکه کسی بمیرد، بلافاصله بدن و یا مغز فرد را در سرما نگه دارد. سپس، به محض تحقق پیشرفت‌های آینده، این شرکت علت اصلی مرگ فرد را درمان می‌کند و او را احیا می کند تا آن شخص از عمر دوباره خود لذت ببرد.البته این فقط یک برنامه است و تاکنون عملی نشده است.

امیل کندزیورا ، محقق اصلی این آزمایش و صاحب شرکت Tomorrow Biostasis می‌گوید که شرکت او «حدود 10 جسد» دارد که قبلاً برای اهداف آموزشی انجماد شده‌اند و صدها نفر دیگر در لیست انتظار هستند. مشتریان معمولی این شرکت به طور متوسط ​​36 سال سن دارند و تمایل دارند در زمینه پیشرفت فناوری کمک کنند. بسیاری از داوطلبان این آزمایش فقط می‌خواهند مغزشان حفظ شود و فکر می‌کنند که خود آینده‌شان ممکن است بدنی جدید با چاپ سه‌بعدی داشته باشد… یا حتی شاید اصلاً بدنی نداشته باشد.

هنگامی که اجساد برای نگهداری طولانی مدت از این شرکت به شرکت رافز در سوئیس منتقل می شوند آنها تا 196- درجه سانتیگراد نگهداری می شوند و در داخل یک مخزن عایق پر از نیتروژن مایع قرار می گیرند.

البته که تنها مانع موجود در کل روند این داستان،منتظر ماندن برای ارتقاء علوم پزشکی نیست. هنوز این مسئله وجود دارد که هیچ کس نمی داند چگونه یک جسد را که در سرما نگه داری می شود را زنده کند! مطمئناً، محققان می‌توانند مغز را برای حفظ سلول‌ها و بافت‌ها منجمد کنند، اما بازگرداندن تمام عملکردها و خاطرات مغزی که کاملا از بین رفته است چیزی است که هنوز به هیچ عنوان در دنیای ما عملی نیست.

اینها سوالات بسیار عمیقی هستند. در این مورد شبهه های کوچکتری نیز وجود دارد، مانند این مورد که چه کسی در مورد دوباره زنده کردن شما تصمیم بگیرد چون هیچکس هرگز نمی داند کی قرار است این دنیا را ترک کند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.