طرح مایکروسافت و Viasat برای گسترش دسترسی اینترنت در آفریقا

مایکروسافت و Viasat برای گسترش دسترسی اینترنت به 10 میلیون نفر در مناطقی مانند آفریقا و آمریکای شمالی و مرکزی، همکاری می کنند.

به گزارش تکناک، از آنجایی که سازمان‌ها و شرکت‌های مختلفی در حال کار بر گسترش برق به صدها میلیون نفر از مردم بدون دسترسی به آن هستند، شرکت‌های فناوری در تلاش برای اطمینان از دسترسی مردم به اینترنت به محض دریافت دستگاه‌ واجد شرایط هستند.

این حرکت بخشی از طرح Airband مایکروسافت است که از طیف تلویزیونی قدیمی و سایر فناوری‌ها برای اتصال میلیون‌ها نفر استفاده کرده است اگرچه این اولین بار است که یک شرکت اینترنتی ماهواره‌ای نیز درگیر شده‌است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت در روز چهارشنبه، مشارکت Viasat موجب پوشش تا  ۵ میلیون نفر در مصر، سنگال، آنگولا، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو و همچنین 5 میلیون نفر دیگر در گواتمالا، مکزیک و ایالات متحده خواهد شد.

به نقل از ترزا هاتسون، معاون فناوری این شرکت، از ماهواره و فناوری بی‌سیم ثابت برای «دسترسی به مناطق دورافتاده‌ای که قبلاً گزینه‌های کمی برای اتصال معمولی داشته‌اند» استفاده خواهد شد.

البته اینترنت ماهواره ای به طور کلی چالش های خاص خود را دارد و همیشه قابل اعتماد نیست. همین امر در مورد اینترنت بی‌سیم ثابت نیز صادق است. با این حال، دسترسی به اینترنت به احتمال زیاد ارتقاء بزرگی برای بسیاری از مکان‌هایی است که مایکروسافت و Viasat قصد دارند تا سال 2025 به آنها اتصال برقرار کنند.

نقاطی که مایکروسافت و Viasat از طریق Airband قرار است دسترسی اینترنت فراهم کنند

اعلامیه اخیر تنها بخش کوچکی از اهداف مایکروسافت برای پروژه Airband است. پست این شرکت می گوید  قصد دارد تا پایان سال 2025 برای حدود 250 میلیون نفر دسترسی به اینترنت فراهم کند. همچنین مشخص می کند که 100 میلیون نفر از این افراد در آفریقا خواهند بود. این فرایند قطعا بلندپروازانه است، اما این شرکت می‌گوید که سابقه‌ای در آن دارد .این شرکت پس از اعلامیه خود در سال 2019، برای تلاش در اتصال 40 میلیون نفر تا ژوئیه 2022، در پست چهارشنبه خود ادعا کرد که Airband به بیش از 51 میلیون دسترسی به اینترنت داده است و به این معناست که به هدف سال 2019 خود رسیده‌است.

همه تلاش های فناوری‌های بزرگ برای گسترش دسترسی به اینترنت موفقیت آمیز نبوده است. در دو سال گذشته، هم گوگل و هم متا پروژه‌های خود با هدف استفاده از نوعی هواپیما برای انتقال اتصال به مناطق محروم را بسته‌اند و در حالی که اینترنت ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس قطعا دسترسی به اینترنت را در بسیاری از مناطق، حداقل در ایالات متحده، بهبود بخشیده است، اما به ویژه در کمک به افرادی که توانایی پرداخت هزینه خدمات را ندارند، مفید نبوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.