طرح متا برای شخصیت پردازی ربات های چت

وال استریت ژورنال گزارش داد که متا برنامه هایی برای توسعه ده ها شخصیت ربات چت، از جمله شخصیت هایی برای افراد مشهور برای تعامل با طرفداران خود دارد.

به گزارش تکناک، بر این اساس متا در حال آماده‌سازی برای اعلام رسمی یک ربات گفتگوی هوش مصنوعی مولد به نام “شخصیت‌های Gen AI” درونی است، که هدف آن کاربران جوان هستند.

بر اساس گزارشات، این ربات قرار است در جریان رویداد Meta Connect شرکت که از چهارشنبه آغاز می شود، راه اندازی شود.

این ربات با شخصیت‌های مختلف و به منظور جذب کاربران جوان با رفتارهای متفاوت طراحی شده‌ است.

این ربات ها به دنبال افزایش استقبال از ChatGPT در سال گذشته به عنوان یکی از سریع ترین برنامه های در حال رشد تاکنون، مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، گزارش شده است که شخصیت‌های ربات گفتگوی متا مشابه، اما با هدف کلی‌تر، در اینستاگرام آزمایش شده‌اند.

طبق گفتگوهای داخلی که وال استریت ژورنال مشاهده کرده است، شرکت تست‌هایی را بر روی شخصیت “sassy robot” الهام گرفته از Bender در انیمیشن Futurama و شخصیت “Alvin the Alien” بیش از حد کنجکاو را آزمایش کرده است، که یکی از کارمندان نگران این است که ربات برای جمع آوری اطلاعات شخصی ساخته شده باشد. گزارش شده است که یک ربات چت مشکل ساز به یکی از کارمندان متا گفته است: «وقتی با یک دختر هستید، همه چیز به تجربه مربوط می شود و اگر او با شما بدگویی می کند، این قطعا یک تجربه است.»

ژورنال می نویسد متا در حال ایجاد “ده ها” ربات با این ویژگی است و حتی روی یک ابزار ایجاد ربات چت کار کرده است تا افراد مشهور بتوانند ربات های چت را برای طرفداران خود بسازند. طبق مقاله، برخی از این ربات‌ها ممکن است برای افزایش بهره‌وری و کمک به “کدنویسی و سایر وظایف” طراحی شده باشند.

کار دیگر هوش مصنوعی متا اخیراً شامل توسعه یک مدل زبان بزرگ قدرتمندتر برای رقابت با آخرین کار OpenAI با GPT-4 است، مدلی که در پایه ChatGPT و Bing استفاده می‌شود، و همچنین یک مدل هوش مصنوعی که برای کمک به پیشرفت آواتارهای Horizon Worlds ساخته شده است. در طول رویداد Meta Connect، شرکت نیز بیشتر پروژه متاورس و هدست جدید Quest 3 خود را به نمایش خواهد گذاشت.

وال استریت ژورنال به نقل از Meghana Dhar، مدیر اجرایی سابق اسنپ و اینستاگرام، اظهار داشته است که ربات‌های گفتگو برای او “صدای نسل Z نیستند، اما بدون شک نسل Z با فناوری‌های جدید راحت‌تر است”. او افزوده است که هدف متا با ربات‌های گفتگو، همانند همیشه با محصولات جدید، این است که آن‌ها را برای مدت زمان بیشتری درگیر نگه دارد تا “فرصت بیشتری برای نمایش تبلیغات به آن‌ها داشته باشد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.