ظرفیت مخفی تغییر آیفون 15 به USB-C

اپل قرار است تا ساعتی دیگر آیفون 15 را رونمایی کند و ما از قبل به لطف شایعات و منابع زنجیره تامین، چیزهای زیادی در مورد آنچه باید انتظار داشته باشیم، می دانیم.

به گزارش تکناک، این بار به لطف اتحادیه اروپا آخرین نسخه آیفون از یک اتصال USB-C استفاده خواهد کرد و جایگزین اتصال Lightning خواهد شد که اپل آن را با آیفون 5 در سال 2012 معرفی کرد.

این تنها چیزی نیست که در یک آیفون جدید انتظار داریم، اما ممکن است تأثیرگذارترین تغییر باشد. این موضوع به ویژه برای آیفون 15 پرو و پرومکس صادق است، زیرا انتظار می‌رود هر دوی آن‌ها پورت Thunderbolt بگیرند که از همان اتصال USB-C استفاده می‌کند، اما قابلیت‌های بسیار بیشتری در زمینه گزینه‌های ورودی و خروجی برای داده، نمایش، تغذیه و غیره اضافه می‌کند.

دریافت قابلیت ورودی و خروجی سخت‌افزاری بیشتر توسط آیفون، پیامدهایی درباره نوع نقش آن در زندگی کامپیوتری کاربران دارد. قبلاً رقبا، از جمله سامسونگ و موتورولا، چندین نسل از دستگاه‌های خود را صرف این موضوع کرده‌اند که چگونه تلفن‌های هوشمند می‌توانند بیشتر از آنچه ممکن است برای کاربران استفاده شود، انجام دهند؛ به عنوان مثال، DeX سامسونگ، در هنگام معرفی خود کمی ناجور به نظر می‌رسید، اما به طرز تعجب آوری به عنوان جایگزینی قابل رقابت برای رایانه رومیزی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین، اگر شایعات صحت داشته باشند، اندروید نیز قابلیت حالت دسکتاپ محلی خود را به‌وقت انتشار پیکسل 8 دریافت خواهد کرد.

هنوز اپل آنچه لازم است را به ما نشان نداده است که حتی iPadOS هم می‌تواند جایگزین مناسبی برای محیط محاسبات رومیزی باشد، اما آنقدر پتانسیل وجود دارد که آیفون را به یک دستگاه تحول‌بخش در این زمینه تبدیل کند. ایده یک مدل محاسباتی تین کلاینت جیبی دارد که در آن شما اساساً رایانه خود را هر کجا که می‌روید با خود می‌برید و آن را به لوازم جانبی از جمله نمایشگرها و دستگاه‌های ورودی که با هر جایی که نیاز دارید کار می‌کنند، متصل می‌کنید، مدت زیادی است که وجود دارد. اما آیفون 15 که دارای یک پورت USB-C کامل با قابلیت‌های جدیدترین استاندارد Thunderbolt است، هیچ مانع فنی‌ای برای به واقعیت پیوستن این ایده ندارد.

در حال حاضر، آیفون‌ها از نظر قابلیت‌هایی که می‌توانند در اتصال به یک نمایشگر خارجی انجام دهند، بسیار محدود هستند. در واقع شما می‌توانید صفحه نمایش دستگاهتان را بصورت آینه‌ای نمایش دهید که تجربه‌ای به هیچ وجه بهینه شده برای سطوح بزرگتر را ارائه نمی‌دهد، یا در صورت پیاده‌سازی توسط یک توسعه‌دهنده، می‌توانید ویدئو را با رزولوشن و نسبت ابعادی خروجی دهید که از تلویزیون یا مانیتور بهره‌برداری بهتری داشته باشد در حالی که بقیه رابط کاربری از این فرآیند خارج می‌شود.

آیفونی که می‌تواند چیزی شبیه به iPadOS (یا، در حالت ایده‌آل، اما نه به طور قطعی – macOS) طراحی کند  هنگام اتصال به صفحه نمایش، به راحتی می‌تواند برای احتمالاً قسمت قابل توجهی از جمعیت، از جمله برای محاسبات عادی و برای وظایف کاری اکثر نیروی کار دانشی، به جای یک لپتاپ استفاده شود. پردازنده‌های آیفون در واقع پایه‌ای برای پردازنده‌هایی هستند که در مک‌ها استفاده می‌شوند و بدون شک در عملکرد مورد نیاز برای انجام وظایفی مانند ارسال ایمیل، مرور وب، تماشای ویدئو و حتی ویرایش عکس نیز کمبودی ندارند.

زیرساخت ها همه وجود دارند، و iPadOS در حال حاضر بیشتر کارهای مورد نیاز را روی همان سخت افزار انجام می دهد. طبیعتاً اگر اپل چنین کاری را انجام دهد، احتمالاً بخشی از بازار خود را در زمینه مک از دست خواهد داد

اپل قرار است یک آیفون با اتصالگر USB-C را معرفی کند، این تقریباً قطعی است؛ آنچه هنوز نمی‌دانیم، این است که آیا این تنها داستانی مشابه به قبل خواهد بود که بسته بندی مجدد شده است یا آیا این شروع یک فرصت جدید برای اپل خواهد بود تا رهبری را در آنچه که در زمان شنیدن کلمه “تلفن هوشمند” به آن فکر می‌کنیم، به دست گیرد. به طور شخصی، فکر نمی‌کنیم حالت دسکتاپ برای امسال در دسترس باشد، اما امیدوارم که چنین چیزی برای عرضه در آینده در دست کار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.