عبور قیمت بیت کوین از مرز 52 هزار دلار

قیمت بیت کوین امروز از مرز ۵۲ هزار دلار گذشت و ارزش بازار آن به بیش از یک تریلیون دلار رسید.

به گزارش تکناک‌،این جهش به دنبال تاییدیه صندوق های قابل معامله مبتنی بر بیت کوین (ETF) و پیش بینی رویداد هاوینگ در آوریل اتفاق افتاد.

این افزایش، نقطه عطفی مهم محسوب می شود، زیرا ارزش بازار بیت کوین برای اولین بار از نوامبر ۲۰۲۱ از مرز یک تریلیون دلار فراتر رفته است.

قیمت این توکن تنها در ۳۰ روز گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که در مقایسه سالانه بیش از ۱۳۳ درصد رشد داشته و در زمان نگارش این خبر با قیمت 51967 دلار معامله می شود.

قیمت این ارز دیجیتال در آستانه تایید SEC به طور پیوسته به بیش از ۴۵ هزار دلار افزایش یافت، اما سپس به زیر ۴۰ هزار دلار کاهش یافت که بسیاری آن را رویدادی با عنوان “خرید شایعه، فروش خبر” می دانستند.

علاوه بر این، آخرین آمارهای بلومبرگ نشان دهنده ورود تقریباً ۳ میلیارد دلار به ETF های مبتنی بر بیت کوین است، که نشان دهنده کمک قابل توجه به صندوق های iShares Bitcoin Trust BlackRock و Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund است که به ترتیب به ۳.۸ میلیارد دلار و ۳.۱ میلیارد دلار رسیده اند.

تاثیر هاوینگ آوریل بر ارزش بازار بیت کوین

علاوه بر تاییدیه ETF های مبتنی بر بیت کوین، رویداد هاوینگ مورد انتظار این توکن که در آوریل رخ می دهد، ممکن است قیمت آن را حتی بالاتر ببرد و در عین حال پاداش ماینرها را پس از تکمیل یک بلاک کاهش دهد.

یک تحلیلگر ارز دیجیتال با نام کاربری @beaniemaxi در X.com نوشت: “هاوینگ هنوز به طور کامل در قیمت لحاظ نشده و کمتر کسی از آن صحبت می کند. این رویداد یک محرک بزرگتر از ETF برای قیمت بیت کوین است. در حال حاضر تقاضای بی سابقه ای با کاهش عرضه بی سابقه ای همراه شده است. ماینرها تنها فروشندگان اقتصادی در این نوع بازار هستند و این فروش به نصف کاهش می یابد.”

در آستانه هاوینگ، ماینرهای بیت کوین با چالش هایی روبرو هستند، زیرا یافته های اخیر نشان می دهد که درآمد آنها تنها ۱۰ درصد از ورودی روزانه ETF های اسپات بیت کوین است که در اوایل این هفته تأمین شد.

انتظار برای هاوینگ می تواند یک رالی بزرگ دیگر برای این ارز دیجیتال ایجاد کند، مشابه آنچه پیش از تأیید ETF های اسپات بیت کوین در ژانویه رخ داد.

یک یوتیوبر ارز دیجیتال به نام CryptoRover در X.com نوشت: «در حال حاضر بیت کوین هر روز به ارزش ۴۵،۹۰۰،۰۰۰ دلار استخراج می شود. بعد از هاوینگ (در ۵۵ روز) تنها ۲۲،۹۵۰،۰۰۰ دلار هر روز تولید خواهد شد.

چنین ورودی ۶۰۰ میلیون دلاری به این معنی است که به معنای واقعی کلمه ۲۸ برابر بیشتر از آنچه تولید می شود خریداری می شود. آیا تصوری از این که چقدر این موضوع صعودی است دارید؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.