عربستان اولین شبکه 5G با کربن صفر را راه اندازی می کند

این احتمال وجود دارد که شما در حال خواندن این مقاله در تلفن خود با استفاده از شبکه 4G یا شبکه 5G باشید. اما آیا تا به حال به پیامدهای این شبکه ها بر محیط زیست فکر کرده اید؟

به گزارش تکناک، برای راه‌اندازی خدمات پهنای باند برای شبکه‌های 4G یا 5G، برق زیادی مورد نیاز است و تولید الکتریسیته مورد استفاده کربن و گازهای گلخانه ای را در جو منتشر می کند. هر چه ظرفیت شبکه بیشتر باشد، انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر است.

متأسفانه، این تنها کربن نیست که در محیط زیست ما منتشر می شود. آلاینده های دیگری مانند دی اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و غیره وجود دارد.

اکنون، در یک تغییر امیدوارکننده به سمت این هدف، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات مستقر در عربستان سعودی موسوم به Red Sea Global با اپراتور تلفن همراه Zain KSA برای راه‌اندازی اولین شبکه 5G بدون کربن در جهان همکاری کرده است.

شبکه 5G  کربن صفر

این شرکت در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که شبکه 5G  بدون کربن در استراحتگاه Six Senses Southern Dunes در دریای سرخ راه اندازی خواهد شد. این نوید سرعت بالای اتصال 5G با انرژی 100٪ تجدیدپذیر از بیش از 760،000 پنل خورشیدی را می دهد تا مساحت 28000 کیلومتر مربعی منطقه را پوشش دهد.

این یکی از طرح هایی است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی راه اندازی کرده است.

او افزود: این اهداف بلندپروازانه نیازمند شرکای جاه طلب است و همکاری ما با Zain KSA فراتر از ارتباطات راه دور است و به پایداری و حفاظت از محیط زیست گسترش می‌یابد.

برج های شبکه با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی طراحی شده اند و به گونه ای ساخته شده اند که با چشم انداز پر جنب و جوش دریای سرخ ترکیب شوند. نمای بیرونی برج‌ها صخره‌ای به نظر می‌رسد، آنتن‌ها را از دست نمی‌دهد و به‌طور یکپارچه با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود.

مهندس سلطان بن عبدالعزیز الدغیثر، مدیر عامل Zain KSA گفت: در این رویکرد، ما متعهد به بومی سازی نوآوری و ترویج استفاده از محتوای محلی هستیم و برج های 5G را برای این پروژه در عربستان سعودی با موفقیت ساخته ایم.

کاهش ردپای کربن

این پروژه به سه هدف اصلی دست خواهد یافت: حفظ محیط زیست، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و کاهش اعوجاج بصری.

الدغیثر افزود: به‌عنوان یک ارائه‌دهنده پیشرو در خدمات مخابراتی و دیجیتال، ما به این دستاورد که مطمئناً راه ما را برای تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده فناوری پایدار پیشگام هموار می‌کند، بسیار مفتخریم.

با همکاری Red Sea Global، که یکی از توسعه دهندگان بزرگ جهان برای توسعه پایدار است، ما تعهد خود را به یک چشم‌اندازی مشترک برای دستیابی به رفاه انسانی از یک سو و حفظ طبیعت و پایداری آن برای نسل‌های آینده، از سوی دیگر اعلام می کنیم. این اهداف مطابق با سند چشم انداز توسعه عربستان سعودی تا سال2030 نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.