بزرگترین آیپد تاریخ اپل سال آینده عرضه می شود

اپل در حال توسعه یک نسخه ویژه از سیستم عامل 17 iPadOS  برای بزرگترین آیپد خود است که احتمالا سال آینده رسما وارد بازار خواهد شد.

اپل در حال توسعه یک نسخه ویژه از سیستم عامل 17 iPadOS برای بزرگترین آیپد خود است که احتمالا سال آینده رسما وارد بازار خواهد شد.

به گزارش تکناک، بر اساس توییتی از حساب کاربری @analyst941، نسخه ویژه iPadOS 17 برای آیپد پرو،اولترا و استودیو بزرگ تر طراحی شده است. این توییت ادعا می‌کند که مدلی با صفحه نمایش 14.1 اینچی به طور دقیق برای امکان اجرای همزمان دو نمایشگر 6K  از طریق رابط Thunderbolt 4 و با نرخ تازه سازی 60 هرتز تنظیم خواهد شد. همچنین، این مدل با استفاده از تراشه M3 Pro عرضه خواهد شد.

این آیپد 14.1 اینچی، بزرگترین آیپد تاریخ اپل خواهد بود و از آیپد پرو 12.9 اینچی فعلی پیشی خواهد گرفت. طبق این اطلاعات افشا شده، اپل ممکن است نام جدیدی برای آیپد بزرگتر آینده، مانند “آیپد اولترا” یا “آیپد استودیو” انتخاب و آن را از محصولات موجود جدا کند. اگرچه این ادعای خاص بیشتر بر اساس حدس و گمان است تا شواهد محکم.

علاقه اپل به آیپدهای بزرگتر قبلا بارها مورد بحث قرار گرفته است. راس یانگ، تحلیلگرمعتبر صفحه نمایش، در مقطعی  از عرضه آیپد پرو 14.1 اینچی در فصل اول سال 2023 با نمایشگر mini LED خبر داد. با این حال، در ماه دسامبر، راس یانگ پیش بینی خود را تغییر داد و گفت اپل دیگر قصد ندارد مدل 14.1 اینچی جدیدی را عرضه کند. گزارش او اکنون نشان می دهد که اپل یا این دستگاه را تولید نخواهد کرد و یا عرضه آن را برای مدت طولانی به تعویق خواهد انداخت.

تاریخچه آیپدهای اپل با صفحه نمایش بزرگ

اپل همیشه به رویکرد نوآورانه و آینده نگر خود در فناوری شناخته می‌شود. یکی از زمینه‌هایی که این شرکت به طور مداوم روی آن تاکید می کند، خط تولید آیپدهای آن، به‌ویژه موارد دارای نمایشگرهای بزرگ است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به تاریخچه آیپدهای دارای نمایشگر بزرگ اپل و چگونگی تکامل این دستگاه‌ها در طول زمان خواهیم داشت.

اولین آیپد در سال 2010 عرضه شد و دارای صفحه نمایش 9.7 اینچی بود. این دستگاه در آن زمان به عنوان یک تبلت بزرگ در نظر گرفته می‌شد و با استقبال خوبی از سوی مصرف کنندگان مواجه شد. این آیپد با فروش میلیون ها دستگاه در چند ماه اول عرضه، به سرعت به یکی از پرفروش ترین‌ها تبدیل شد.

آیپد پرو

اپل تا زمان عرضه آیپد پرو در سال 2015، به پتانسیل‌های آیپد با صفحه نمایش بزرگ پی نبرده بود. آیپد پرو اصلی دارای صفحه نمایش 12.9 اینچی و بسیار بزرگتر از مدل های قبلی آیپد بود. این دستگاه به‌عنوان یک دستگاه کاربردی با قابلیت‌هایی مانند مولتی تسکینگ با تقسیم‌ صفحه و قابلیت اجرای چندین برنامه به طور همزمان به بازار عرضه شد.

نمایشگر بزرگتر، آیپد پرو را برای افراد حرفه ای خلاق مانند طراحان گرافیک و هنرمندان ایده آل کرد. سپس اپل لوازم جانبی جدیدی با عنوان  Apple Pencil را برای آیپد پرو عرضه کرد. قلم اپل امکان طراحی مستقیم و با دقت روی صفحه را برای کاربران فراهم کرد.

آیپد پرو با دریافت نظرات خوب بسیار از سوی کاربران و روزنامه‌نگاران فناوری، مورد استقبال قرار گرفت. بسیاری از افراد، این دستگاه را به دلیل خروجی قدرتمند و نمایشگر بزرگ آن تحسین کردند. این نمایشگر بزرگ باعث تبدیل آن به ابزار ایده‌آلی برای کارهایی مانند ویرایش ویدیو و بازی شد.

آیپد پرو ۲۰۱۷

در سال 2017، اپل نسخه جدیدی از آیپد پرو را با صفحه نمایش 10.5 اینچی کمی کوچکتر عرضه کرد. با این حال، این شرکت همچنان مدل 12.9 اینچی را حفظ کرده است. مدل‌های جدید آیپد پرو همچنین دارای تراشه‌های بهبود یافته، دوربین‌های بهتر و پشتیبانی از قلم اپل هستند.

آیپد پرو  ۲۰۱۸

آیپد پرو ۲۰۱۸ شاهد طراحی مجدد بزرگی، با قاب نازک‌تر و گوشه‌های گرد، شبیه به آیفون X بود. مدل ۱۲.۹ اینچی نیز به لطف کاهش اندازه قاب، کمی کوچک‌تر شد.

طراحی مجدد با نظرات متفاوتی روبرو شد و برخی طراحی جدید را شیک و مدرن دانسته و آن را تحسین کردند. با این حال، دیگران آن را به دلیل شباهت بیش از حد به آیفون مورد انتقاد قرار دادند. با این حال، نسل جدید آیپد پرو همچنان فروش خوبی داشت و همچنان در میان متخصصان خلاق و کاربران قدرتمند محبوب بود.

آیپد ایر ۲۰۲۰

در سال 2020، اپل نام تجاری آیپد ایر را که از سال 2018 ارتقا نیافته بود، احیا کرد. آیپد ایر جدید با صفحه نمایش 10.9 اینچی Liquid Retina و کمی بزرگ تر از نمایشگر 10.5 اینچی مدل قبلی، عرضه شد.

طراحی آیپد ایر جدید شبیه آیپد پرو با حاشیه‌های باریک‌تر و پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل بود. با این حال، دستگاه از قدرت کمتری نسبت به آیپد پرو برخوردار بود و پردازنده آن مانند مدل پرو پیشرفته نبود و امکانات کمتری داشت. با این وجود ، آیپد ایر جدید نیز به دلیل قیمت پایین‌تر و نمایشگر مناسب، در بین کاربران محبوب شد.

آیپد پرو ۲۰۲۱

در سال 2021، اپل جدیدترین مدل‌های آیپد پرو را با نمایشگرهای 11 اینچی و 12.9 اینچی Liquid Retina XDR عرضه کرد. این نمایشگرها با ارائه روشنایی و کنتراست بهبود یافته، آنها را برای کارهایی مانند ویرایش عکس و ویدیو ایده آل کرد.

مدل های جدید همچنین دارای تراشه قدرتمند M1 موجود در رایانه های شخصی مک اپل هستند. این تراشه، مدل های جدید آیپد پرو را به دستگاه‌های قدرتمندتر و توانمندتری نسبت به مدل های قبلی تبدیل کرد.

مزایای آیپدهای اپل با صفحه نمایش بزرگ

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های آیپد با نمایشگر بزرگ، امکان استفاده از آن به‌عنوان لپ‌تاپ، با افزودن لوازم جانبی مانند صفحه کلید هوشمند و قلم اپل و امکان انجام راحت کارهایی مانند نوشتن، طراحی و ویرایش است. این موضوع آیپد را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند. آیپد با صفحه نمایش بزرگ، بیشتر برای افرادی که باید در حال جابجایی کار خود را انجام دهند یا ابعاد تبلت را به لپ تاپ معمولی ترجیح می‌دهند، مناسب است.

یکی دیگر از مزایای آیپد با صفحه نمایش بزرگ، توانایی پخش رسانه‌ به روشی همه جانبه‌تر، چه برای تماشای فیلم و چه انجام بازی است. یک صفحه نمایش بزرگتر می تواند تجربه بازی یا تماشای فیلم را لذت بخش تر و جذاب تر کند.

محبوبیت بزرگترین آیپد های دارای نمایشگر بزرگ، باعث نوآوری در کل بازار تبلت نیز شده است و رقبایی مانند سامسونگ و مایکروسافت، تبلت هایی را با نمایشگر بزرگ عرضه کرده اند. این تبلت ها ویژگی ها و قابلیت های مشابه آیپد پرو را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.