عرضه تبلت های Surface Pro با معماری Arm

مایکروسافت مشغول توسعه سرفیس پرو کوچک ‌تر به اسم Luxor با نمایشگر 11 اینچی و Surface Go 4 مجهز به Arm است.

مایکروسافت مشغول توسعه سرفیس پرو کوچک ‌تر به اسم Luxor با نمایشگر 11 اینچی و Surface Go 4 مجهز به Arm است.

به گزارش تکناک، با توجه به گزارش Windows Central، سرفیس پرو کوچک تر با اسم رمز Luxor و از نظر اندازه و شکل شبیه به Surface Go ، تبلت 10.5 اینچی مقرون به صرفه تر با طراحی مشابه Surface Pro است.

در حال حاضر، مایکروسافت فقط Surface Pro 9 خود را با صفحه نمایش 13 اینچی، در دو مدل مجهز به Arm و اینتل عرضه می کند. مدل 11 اینچی جدید نیز دارای صفحه نمایش 120 هرتزی مطابق با مشخصات برتر موجود در مدل های 13 اینچی فعلی خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، در آینده از پردازنده Arm در Surface Go 4 نیز استفاده خواهد شد. همچنین Surface Go 4 با نام رمز Tanta، به همراه تراشه 7C کوالکام عرضه می شود.

مایکروسافت همچنان نسخه اینتل Surface Go 4 را ارائه خواهد کرد، اما مدل مجهز به کوالکام ممکن است برای اولین بار از 5G پشتیبانی کند.

با این حال، دقیقاً زمان عرضه این تبلت‌های کوچک‌تر مشخص نیست. طبق ادعای Windows Central عرضه قبل از پاییز این محصول، بعید به نظر می‌رسد، بنابراین برای مشاهده جدیدترین تبلت‌های Surface مایکروسافت احتمالا باید تا اوایل سال آینده انتظار کشید.

با توجه به اشاره های اینتل و مایکروسافت به سیستم عامل معرفی نشده ویندوز 12، ممکن است که سال 2024، یک سال پرمشغله برای سخت افزار Surface باشد. زیرا در صورت تصمیم مایکروسافت برای عرضه سخت افزار شامل  تراشه های بهینه شده برای مدیریت حجم کاری هوش مصنوعی، روند انجام همه کارها در ویندوز تغییر می کند و با نوآوری ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.