عرضه تبلت Minisforum با پردازنده پیشرفته AMD

شرکت Minisforum ، تولیدکننده‌ کامپیوترهای کوچک، در جدیدترین اقدام تبلت‌ها را به مجموعه محصولات خود افزوده است.

به گزارش تکناک، این برند تبلت Minisforum V3 را معرفی کرده است، که یک تبلت 2 در 1 ویندوزی است و توسط یکی از پردازنده‌های AMD Ryzen 8000 (Hawk Point) تغذیه می‌شود.

AMD هیچ نقشه راه رسمی از Hawk Point منتشر نکرده است. شایعات فعلی نشان می‌دهد که Hawk Point یک APU موبایل 4 نانومتری با هسته‌های Zen 4 و گرافیک RDNA 3.5 است. اگر با پردازنده‌های Ryzen موجود AMD آشنا نیستید، AMD از یک فرمول مشابه برای پردازنده‌های فعلی Ryzen 7040 (Phoenix) استفاده می‌کند.

این نشان می‌دهد که Hawk Point ممکن است یک به‌روزرسانی ساده از Phoenix با گرافیک بهبود یافته باشد. Phoenix از هسته‌های RDNA 3 استفاده می‌کند، در حالی که به گفته‌ها، Hawk Point هسته‌های RDNA 3.5 دارد. بنابراین، مشخصات هسته‌ای Hawk Point باید مشابه مشخصات Phoenix باشد. ما یک طراحی یکپارچه را با حداکثر هشت هسته Zen 4 و حداکثر دوازده هسته RDNA 3.5 انتظار داریم.

بیانیه مطبوعاتی Minisforum V3 تا حدی به شایعات مربوط به Hawk Point اعتبار می‌دهد. طبق گفته فروشنده، Hawk Point یک تراشه با توان ۲۲ تا ۲۸ وات است که در دسته سری U شرکت AMD قرار دارد.

با اینکه Minisforum مراقب بود جزئیاتی را فاش نکند، احتمالاً Minisforum V3 از سری Ryzen 8040U استفاده می‌کند که جانشین سری Ryzen 7040U خواهد بود. موتور هوش مصنوعی Ryzen Phoenix نیز به Hawk Point منتقل می‌شود، که این امکان را برای Minisforum V3 فراهم می‌کند تا از ویژگی‌های هوش مصنوعی موجود در سیستم عامل ویندوز بهره‌ ببرد.

مشخصات Minisforum V3

Component Specification
Processor AMD Hawk Point 22-28W
Memory LPDDR5-6400
Ports 2 x USB 4, 1 x 3.5mm Audio Jack, 1 x SD UHS-II, 1 x Type-C DP-in Only
Connectivity Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.2
Fingerprint Power button integration
Display 14-inch, QHD+, 165 Hz
Speaker 2 x high speakers, 2 x low speakers
Camera 2M Front, Windows Hello, 5M Rear
Battery ≥ 50Wh
Security Fingerprint, Windows Hello
Stylus MPP2.0, 4,096 Pressure Level

 

Minisforum مشخصات اولیه و رندرهای Minisforum V3 را افشا کرد، که فقط باید برای مرجع استفاده شود. مشخصات و طراحی نهایی ممکن است کمی متفاوت باشد. اگرچه تولیدکننده اعداد را مشخص نکرد، اما APU Ryzen 8000 تبلت Minisforum V3 با حافظه LPDDR5-6400 همراه خواهد بود. Minisforum ظرفیت ذخیره سازی تبلت را مشخص نکرد.

تبلت Minisforum V3 دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی با رزولوشن QHD+ است، به این معنی که دارای ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل است. این تبلت دارای نرخ تازه‌سازی بالای ۱۶۵ هرتز است که تجربه‌ای بسیار نرم و پرکشش در مشاهده و بازی را فراهم می‌کند. Minisforum تبلت را به چهار بلندگوی کم صدا و دو بلندگوی بالا مجهز کرده است تا تجربه صوتی جذابی فراهم شود.

دو دوربین با کیفیت بالا در تبلت وجود دارد. دوربین دو مگاپیکسل به عنوان وبکم با پشتیبانی از ویژگی Windows Hello استفاده می‌شود، در حالی که دوربین پنج مگاپیکسل در پشت قرار دارد. همچنین دکمه روشن/خاموش به عنوان یک حسگر اثر انگشت عمل می‌کند.

Minisforum از صفحه کلید جداشدنی و قلم MPP2.0 با ۴۰۹۶ سطح فشار پشتیبانی می‌کند.

لیست درگاه‌های دستگاه شامل دو پورت USB 4، یک جک صدای 3.5 میلی‌متری، یک خواننده کارت SD UHS-II بسیار سریع و یک پورت USB نوع C با پشتیبانی فقط از DP-in است. ارتباط بی‌سیم از طریق Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 انجام می‌شود. Minisforum قصد دارد تبلت را با ظرفیت باتری 50 وات‌ساعت یا بیشتر تجهیز کند، بنابراین دستگاه باید بتواند در تمام طول یک روز به شما کمک کند، البته بستگی به کارایی مصرف برق Hawk Point دارد.

Minisforum قیمت یا شرایط خرید Minisforum V3 را اعلام نکرده است. از آنجایی که تولیدکننده بر استفاده از تراشه Hawk Point Ryzen 8000 شرکت AMD تأکید می‌کند، منطقی است که انتظار داشته باشیم Minisforum V3 تقریباً همزمان با APUهای موبایل Ryzen عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.