عرضه رسمی نسل سوم فناوری گرافیکی بازی توسط AMD

یک ماه پیش در رویداد Gamescom،شرکت AMD برنامه‌های خود را برای سومین نسل فناوری گرافیکی  بازی‌ها اعلام کرد.

به گزارش تکناک، شرکت اعلام کرد که اولین بازی‌های رایانه‌ای که از FSR 3 پشتیبانی می‌کنند، این کار را در ماه سپتامبر انجام خواهند داد.

امروز، دو روز مانده به پایان سپتامبر، AMD با به‌روزرسانی‌هایی برای دو بازی اول برای پشتیبانی FSR 3، به وعده خود عمل کرد.

بازی اکشن فانتزی Forspoken از Square Enix و بازی شوتر اول شخص Immortals of Aveum با موضوع فانتزی از توسعه‌دهنده Ascendant Studios.

در یک پست وبلاگ، AMD می‌گوید بازیکنان این بازی‌ها می‌توانند آنها را به آخرین نسخه‌ها بروزرسانی کنند تا از ویژگی‌های FSR 3 بهره‌مند شوند. در ادامه، یادداشت‌های patch برای نسخه 1.22 بازی Forspoken آمده است:

بروزرسانی گرافیکی

  • بازی به روزرسانی شده از AMD FidelityFX Super Resolution 3 پشتیبانی کند.
  • FidelityFX Super Resolution 3 ترکیبی از افزایش موقت و تولید فریم است که عملکرد قابل توجه بالاتری را ارائه می‌دهد.
  • تولید فریم به طور مجزا از upscaling فعال می‌شود و هنگام استفاده از کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 5000 Series، NVIDIA GeForce RTX 20 Series و Intel Arc 7 Series یا نسل‌های جدیدتر در دسترس است. (افزایش موقت برای استفاده در کارت‌های گرافیک قدیمی‌تر از محصولات مذکور همچنان در دسترس است.)
  • گزینه حالت کیفیت NativeAA جدیدی اضافه شده است.
  • حالت Native AA افزایش موقت را اعمال نمی‌کند، اما anti-aliasing با کیفیت بالا و sharpening را اعمال می‌کند.

 متفرقه:

 تنظیمات تولید فریم به بخش گرافیک منو اضافه شد.

مسائل فنی:

  • مشکلی که باعث می‌شد داده‌های ذخیره برای بازی اصلی در شکاف داده‌های ذخیره DLC نمایش داده شود و داده‌های ذخیره برای DLC در شکاف داده‌های ذخیره اصلی بازی نمایش داده شود، رفع شد. (نسخه استیم)
  • این رفع فقط برای داده‌های تازه ذخیره شده اعمال می‌شود.

مشکلات شناخته شده:

  • ممکن است در برخی از مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز و بیشتر، هنگام فعال بودن تولید فریم FSR3 و VSync، نرخ فریم پایینی تجربه شود.
  • برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که از آخرین درایورها از تولیدکننده کارت گرافیک خود استفاده می‌کنید. همچنین می‌توانید VSync را غیرفعال کنید یا نرخ تازه‌سازی مانیتور خود را کمتر از ۲۴۰ هرتز تنظیم کنید.

در ادامه، یادداشت‌های patch برای نسخه 1.0.5.0 بازی Immortals of Aveum آمده است:

افزودنی جدید

  • AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3) در رایانه‌های شخصی راه‌اندازی شده است و تولید فریم در داخل بازی برای تمام بازیکنان رایانه‌ای در دسترس است.
  • AMD FSR 3 افزایش موقت و تولید فریم را ترکیب کرده تا عملکرد بهبود یابد.
  • گزینه حالت کیفیت جدید “NativeAA” اضافه شده است که افزایش موقت را اعمال نمی‌کند، اما anti-aliasing با کیفیت بالا و sharpening را اعمال می‌کند.
  • تولید فریم به طور مجزا از افزایش موقت فعال می‌شود و توصیه می‌شود بر روی کارت‌های گرافیک AMD Radeon™ RX 5000 Series و بالاتر، NVIDIA GeForce RTX™ 20 Series و بالاتر، و Intel® Arc™ 7 Series و بالاتر استفاده شود.
  • افزایش موقت همچنان برای استفاده در کارت‌های گرافیک با عملکرد پایین‌تر از محصولات مذکور در دسترس است.

عمومی

  • دستاورد “Grand Magnus” اکنون به درستی به بازیکنانی که بازی را در چندین سطح سختی تکمیل می‌کنند، اعطا می‌شود.

PC

  • تنظیم “invert” ماوس در رایانه‌های شخصی اکنون هنگامی که روی حالت روشن تنظیم شده است به درستی اعمال می‌شود.
  • مشکل نادری که در آن سطح “Return to Seren” در صورت تنظیم DLSS بر روی عملکرد بیشینه، تاریک و غیر واضح نمایش داده می‌شد، برطرف شده است.
  • مشکل نادری که در آن گرافیک‌های پس‌زمینه در زمان راه‌اندازی بازی در رایانه‌های شخصی نمایش داده نمی‌شد، برطرف شده است.

MISC، تغییرات و اصلاحات جزئی

 مشکلاتی که باعث کرش و مسدود شدن پیشرفت در سرتاسر بازی می‌شدند، از جمله مشکلات نشانگرهای مسیریابی و بازتولید دشمنان، برطرف شده است.

  • اشکالات جزئی در جلوه‌های بصری بازی برطرف شده‌اند.
  • اصلاحات جزئی در متن و رابط کاربری (UI) اعمال شده‌اند.

به عنوان یک یادآوری، AMD FSR 3 از یک فناوری به نام AMD Fluid Motion Frames (AFMF) استفاده می‌کند که به همراه افزایش موقت، منجر به افزایش قابل توجهی در نرخ فریم بازی‌ها خواهد شد. این شرکت می‌گوید که رایانه‌های شخصی با کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX که بازی Forspoken را در رزولوشن 4K با حالت عملکرد FSR 3 اجرا می‌کنند، افزایش نرخ فریم را از 58 فریم در ثانیه به 201 فریم در ثانیه مشاهده خواهند کرد.

بازی‌های دیگری مانند Cyberpunk 2077، EVE Online و بازی‌هایی مانند Avatar Frontiers of Pandora و Warhammer 40,000 Space Marine 2 در آینده از AMD FSR 3 پشتیبانی خواهند کرد. در ماه گذشته اعلام شد که شرکت در حال کار برای اضافه کردن پشتیبانی FSR 3 به هر بازی DirectX 11 یا 12 در نیمه اول سال 2024 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.