عرضه شیائومی 14 با پردازنده قدرتمند کوالکام

برخی منابع خبری می گویند شاید شیائومی 14 با MIUI 15 ، اولین گوشی باشد که از پردازنده اسنپدارگون 8 نسل 3 کوالکام استفاده می کند.

به گزارش تکناک، کوالکام در ماه اکتبر در جشنواره Snapdragon Summit 2023، نسل بعدی تراشه‌ پرچمدار خود را رونمایی می‌کند. پس از این رویداد، شیائومی اعلام خواهد کرد که MIUI 15 جدید خود را بر اساس اندورید 14 راه‌اندازی کرده است و همچنین توضیحاتی درباره سری شیائومی 14 نیز ارائه خواهد داد.

با این حال، رونمایی واقعی از Xiaomi 14 در ماه نوامبر صورت خواهد گرفت و این دستگاه با MIUI 15 پایدار از پیش‌نصب شده عرضه خواهد شد.

گزارش به ظاهر با زمانبندی رونمایی هر دو شرکت مطابقت دارد. با توجه به رونمایی آیفون جدید اپل در ماه سپتامبر، اکتبر برای اعلام تراشه جدید مناسب‌تر به نظر می‌رسد. پس از آن شیائومی 14 در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. سپس چندین گوشی هوشمند از Vivo، Oppo، ZTE و سایر برندها عرضه خواهند شد.

آخرین بار، X90 Pro+ Vivo اولین گوشی هوشمندی بود که با استفاده از Snapdragon 8 Gen 2 عرضه شد.. پس از آن iQOO 11 و 11 Pro و سپس سری 13 شیائومی عرضه شد. امیدواریم اسنپدراگون 8 نسل 3 برای اولین بار با سری 14 شیائومی عرضه شود.

این تراشه دارای طراحی هشت هسته‌ای است که شامل یک هسته Cortex-X4، پنج هسته Cortex-A720 و دو هسته Cortex-A520 است.

مشخصات و ویژگی های سری 14 شیائومی (مورد انتظار)

جانشین Xiaomi 13 به نظر می‌رسد که تعدادی از ارتقا‌ها و بهبودها را در هر دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار دارد. این گوشی هوشمند به نظر می‌رسد دارای یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی در اندازه 1/1.28 اینچ باشد که کمی بزرگتر از حسگر سال گذشته است. همچنین، یک لنز تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابر و یک لنز زاویه‌ی فوق‌العاده وسیع همراه با آن خواهد بود. علاوه بر این، انتظار می‌رود مدل پایه دارای یک باتری با ظرفیت 4860 میلی‌آمپرساعت باشد که از شارژ سریع با سیم 90 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

تغییراتی در طراحی و حتی در ترتیب ماژول دوربین نسبت به مدل سال گذشته وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.