عرضه عمومی Snapdragon 8 نسل 2 به زودی آغاز می شود

به زودی نسخه ارتقاء‌ یافته پردازنده Snapdragon 8 نسل 2 از انحصار سامسونگ خارج و با گوشی های تولید سایر شرکت ها به بازار عرضه می شود.

به گزارش تکناک، سامسونگ Galaxy S23 به ‌طور اختصاصی از پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 توسط کوالکام استفاده می‌کند، اما این نسخه ارتقاء یافته، سریعتر از تراشه‌ های اصلی موجود در سایر گوشی‌های امروزی است. با این حال، قرارداد انحصاری احتمالا به زودی به پایان برسد و در آینده نزدیک، نسخه مشابهی از این تراشه توسط سایر برندها به بازار عمومی عرضه شود.

پردازنده Snapdragon 8 نسل 2 برای Galaxy در اصل همان تراشه‌ای است که در دستگاه‌هایی مانند OnePlus 11 یافت می‌شود. این تراشه سریع و کارآمد است و با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید شده است. این تراشه در هر گوشی که از Snapdragon 8 Gen 2 استفاده شده است، یک تراشه قدرتمند است، اما نسخه ویژه‌ای برای دستگاه‌های سامسونگ وجود دارد که از برتری‌های بیشتری برخوردار است.

این نسخه از Snapdragon 8 نسل 2 سرعت کلاک بالاتری دارد که به تراشه امکان می‌دهد تا به طور موثر قدرت بیشتری را به کار بگیرد و به صورت کامل از معماری خود بهره ببرد.  Snapdragon 8 Gen 2 برای گلکسی در قسمت CPU دارای سرعت کلاک 3.36 گیگاهرتز است، در حالی که در مدل استاندارد این سرعت 3.2 گیگاهرتز است. همچنین تأیید شده است که GPU نیز با برخی ارتقاها همراه است، اما شرکت کوالکام علاقه‌ای به ارائه جزئیات دقیق درباره این تغییرات ندارد.

بر اساس ادعای Digital Chat Station در Weibo، کوالکام قصد دارد تا نسخه سریع‌تر Snapdragon 8 Gen 2 خود را به سایر برندها بیاورد. این پست به این مفهوم اشاره دارد که برندهای چینی مانند شیائومی و اوپو می‌توانند این نسخه سریعتر را دریافت کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این تراشه دقیقاً همان تراشه مدل Galaxy خواهد بود، اما نکته این است که به‌نظر می‌رسد تراشه‌های سریع‌تر به صورت گسترده به بازار عرضه خواهند شد. احتمالاً این تراشه مشابه بروزرسانی میان‌ دوره‌ای سال گذشته، با عنوان Snapdragon 8+ Gen 2  بازاریابی خواهد شد.

در عین حال، شایعات مربوط به تراشه‌های بعدی کوالکام ادامه دارد و با فاش شدن نتایج بنچمارک های رسمی، یک نگاه جذاب به قدرت پتانسیل Snapdragon 8 نسل 2 ارائه می‌دهد و شایعاتی درباره استفاده از هسته های Nuvia کوالکام در Snapdragon 8 Gen 4 به گوش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.