عرضه عینک های AR متا با فناوری قدیمی

طبق گزارش جدید The Information، اولین سری عرضه عمومی عینک های AR متا ، شامل نمایشگرهای سطح بالای وعده داده شده نخواهد بود.

به گزارش تکناک، بر این اساس عینک های AR متا به جای آن از لنزهای شیشه‌ای و فناوری نمایشگر قدیمی‌تر بهره می‌برند.

اولین عینک AR متا با نام رمز Artemis قرار است در سال 2027 عرضه شود. در همین حال، این شرکت نسل اول عینک AR خود را برای توسعه دهندگان منتخب و آزمایش های داخلی در سال آینده تولید می کند.

متا به جای استفاده از نمایشگرهای MicroLED برای عینک‌های AR مصرف‌کننده خود، از کریستال مایع سیلیکونی (LCoS) استفاده خواهد کرد. از این فناوری نمایشگر قدیمی اولین بار در دهه 90 برای پروژکتورهای فیلم استفاده شد. این فناوری از روشنایی بالای حیاتی برای محصولات AR برخوردار نیست. این محصولات باید بتوانند گرافیک را حتی در محیط های روشن به دنیای واقعی نشان دهند.

متا تولید هدست Quest Pro را متوقف خواهد کرد

علاوه بر این، عینک آرتمیس متا از یک ویوگاید شیشه‌ای استفاده می‌کند. این قطعه‌ امکان عبور نور از طریق عینک و راهیابی آن به چشمان کاربر را فراهم و به طور بالقوه میدان دید آن را به 50 درجه محدود کند. بر اساس اطلاعات موجود، متا در ابتدا قصد داشت از کاربید سیلیکون استفاده کند و میدان دید 70 درجه‌ای ارائه دهد. این تنزل ممکن است باعث دشواری بیشتر رقابت متا در فروش این عینک متمرکز بر مصرف‌کننده با دیگر موارد موجود شود. زیرا نسل دوم هولولنز مایکروسافت و Magic Leap One دارای میدان دید 50 درجه‌ای هستند.

با وجود تصمیم متا برای عقب نشینی در استفاده از فناوری های موجود در عینک های نسل دوم خود، اما طبق گزارش The Information، نسخه اول فقط برای توسعه دهندگان و دموهای داخلی طراحی شده است و همچنان با نمایشگرها و لنزهای MicroLED رده بالاتر کاربید سیلیکون با میدان دید 70 درجه ارائه می شود.

نمایشگرها تنها موارد تنزل یافته در اولین عینک AR مصرف کننده متا نخواهد بود. طبق گزارش The Information، این شرکت در حال تعویض برخی از قطعات «دیسک بیضی شکل بی‌سیم» دستگاه با هدف کاهش بار محاسباتی. این دیسک که ظاهرا دارای باتری، مودم 5G و تاچ پد است، دیگر همراه با حسگر lidar طبق برنامه ریزی اولیه ارائه نخواهد شد. این دیسک قرار بود “محیط اطراف دستگاه را شناسایی و اشیاء سه بعدی از جمله چهره و بدن را به دنیای دیجیتال وارد کند.”

از آنجایی که متا با افزایش هزینه‌ها در حال بررسی عمیق‌تر متاورس است، از برنامه‌های خود برای تولید هدست Quest Pro که مورد استقبال قرار نگرفت، نیز عقب‌نشینی کرده است. متا پس از تمام شدن قطعات هدست، تولید آن را متوقف خواهد کرد. همچنین از برنامه‌های خود برای تولید نسل دوم Quest Pro با تمرکز بیشتر بر عرضه هدست‌های ارزان‌تر Quest، از جمله Quest 3 آینده، عقب نشینی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.