عرضه عینک XR سامسونگ با یک ویژگی شگفت انگیز

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط منابع اطلاعاتی، عینک XR سامسونگ بسیار جذاب خواهد بود و با ویژگی بی‌نظیری رونمایی خواهد شد.

به گزارش تکناک، ظاهرا این دستگاه از Apple Vision Pro الهام گرفته است و دارای صفحه نمایشی با تراکم پیکسلی حدود 3000 ppi است. به نظر می‌رسد سامسونگ قرار است پشتیبانی از قابلیت لمسی را نیز به عینک واقعیت مجازی خود اضافه کند که مشابه عینک واقعیت مجازی اپل است. اما مهمتر از آن، شایعه شده است که سامسونگ قابلیت شناسایی بو را نیز به این عینک اضافه خواهد  کرد.

در حالی که مشخص نیست که آیا توانایی حس بو یا ایجاد بو را خواهد داشت، اگر دومی باشد شگفت انگیز خواهد بود. قابلیت تشخیص بو به نظر بیهوده می‌رسد، اما توانایی بازسازی بو می‌تواند واقع‌گرایی تجربه‌های واقعیت مجازی مانند بازی‌ها، فیلم‌ها و غیره را بهبود بخشد.

تاکنون در حوزه الکترونیک توانایی ایجاد بو توسط دستگاهی وجود نداشته است، اما اگر سامسونگ در این زمینه موفق شود، بدون شک این یک پیشرفت بزرگ خواهد بود. با این حال، این اطلاعات را با اندکی تردید در نظر بگیرید، زیرا منبع اطلاعات در گذشته چندین بار اشتباه کرده است. به نظر می‌رسد تقریباً قطعی است که عینک XR سامسونگ از پردازنده کوالکام استفاده خواهد کرد و سیستم عامل آن توسط گوگل توسعه داده خواهد شد.

عینک XR سامسونگ  ممکن است دارای چندین دوربین و سنسور دیگر باشد. احتمالاً از صفحه نمایش میکروLED از شرکت eMagin استفاده خواهد شد و با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپتاپ‌های گلکسی هماهنگی داشته باشد. با این حال، ادعای چیزی بیش از این حدس و گمان محض خواهد بود و ما باید چند ماه دیگر صبر کنیم تا بتوانیم اطلاعات دقیقی در مورد دستگاه آینده به دست آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.