عرضه نسخه جدید macOS Sonoma با ویجت‌های جدید

اپل امروز با انتشار macOS Sonoma، با نام macOS 14.0، قابلیت های بیشتری از iOS را به مک تزریق می‌کند.

به گزارش تکناک macOS Sonoma با ویژگی‌هایی مانند ویجت‌های دسکتاپ پایدار، صفحه قفل جدید به سبک iOS و حالت بازی که امکان بازی بهتر در مک را برای شما فراهم می‌کند، همراه است. حجم فایل بروزرسانی 7.7 گیگابایت است، بنابراین بهتر است مطمئن شوید که فضای خالی برای دریافت آن دارید.

با یک تغییر متفاوت، به روزرسانی Sonoma کمتر از یک هفته پس از انتشار iOS 17 توسط اپل انجام شده است. نسخه جدید سیستم عامل آیفون، همانند همیشه، بسیار زود پس از رویداد معرفی iPhone 15 در اوایل این ماه منتشر شد، اما شرکت معمولاً حدود یک ماه بیشتر زمان می‌برد تا نسخه بعدی macOS خود را منتشر کند. این ممکن است به دلیل هماهنگی اکوسیستم اپل، برای کسانی که عادت دارند دستگاه‌های خود را هر چه سریعتر به‌روزرسانی کنند، موجب ناهماهنگی و سردرگمی شود.

Sonoma به شما اجازه می‌دهد ویجت‌های آیفون را بدون نصب برنامه‌های متناظرشان در مک خود قرار دهید و ویژگی‌های به‌روزشده در ویدیوکنفرانسینگ را فراهم می‌کند. صفحه قفل macOS اکنون دقیقاً شبیه صفحه نمایش آیپد یا آیفون شما است، فقط با یک فیلد رمزعبور به جای یک صفحه کلید عددی. حتماً عالی می‌شد اگر در حال حاضر امکان شناسایی چهره (Face ID) در مک وجود داشت!

همچنین حالت بازی جدید نیز وجود دارد. مک‌ها به ندرت به عنوان دستگاه‌های بازی شناخته می‌شوند، اما خبرهای خوبی برای افراد کمی که بر روی مک خود بازی می‌کنند وجود دارد، زیرا اپل می‌گوید حالت بازی با اولویت‌بندی عملکرد بازی با استفاده از بیشترین توان پردازشی و گرافیکی و واکنش‌پذیری بیشتر در لوازم جانبی بازی بی‌سیم فراهم می‌کند. به‌روزرسانی‌های دیگر شامل فیلترهای جستجو برای iMessage، پروفایل‌ها در Safari، پشتیبانی از برنامه‌های وب قابل قراردادن در داک و موارد دیگر است.

برای دانلود، کافیست به آرم اپل در بالا سمت راست صفحه خود کلیک کنید ، سپس این مسیر را دنبال کنید: System Settings > General > Software Update. این مراحل شما را به محلی هدایت می‌کند که باید بروزرسانی را دریافت کنید. احتمالاً در نوار کناری تنظیمات سیستم پیامی مشابه پیامی در تصویر بالا دارید که چند مرحله را حذف می‌کند. و شاید این را از قبل می‌دانید، اما بهتر است این کار را در خارج از ساعات کاری انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، تحت تأثیر قرار نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.