عرضه نسل پنجم لکسوس RX با شکل و شمایل جدید

تویوتا در جدیدترین اقدام خود مدل هیبریدی خودروی لکسوس RX را برای سال 2023 به طور کامل بازطراحی کرده و پنجمین نسل برای بازار خودروهای لوکس را ارائه کرده است.

به گزارش تکناک، تغییرات شامل پیشرانه جدید، فناوری‌های راحتی و کمک راننده و در نهایت سیستم اطلاعات سرگرمی جدید است.

RX محبوب ترین مدل Lexus (Japanese brand of luxury vehicle owned by Toyota) است که در ایالات متحده فروخته می شود، بنابراین ایجاد تغییرات در آن چیزی است که برند لوکس تویوتا باید مراقب آن باشد. این پنجمین نسل از هیبریدی RX عناصری را که همیشه RX را در بین خریداران با فناوری و طراحی جدیدتر محبوب کرده‌اند، ترکیب می‌کند تا خودرویی با ظاهر بهتر و عملکرد بهتر داشته باشد.

از نظر سبک طراحی، لکسوس یک قسمت جلوی پنجره بزرگ را به طور کامل ارائه کرده است. فیس صاف نیم ساعت شنی ذوزنقه‌ای که برند لکسوس به آن مشهور است نیز حفظ شده، اما لکسوس توانسته است که RX هیبریدی را به نوعی شیک‌تر و برجسته‌تر از قبل جلوه دهد و یک طراحی شبه آینده‌نگر را با سادگی کلاسیک که بیشتر مدل‌های لوکس امروزی را مشخص می‌کند، ترکیب کند.

تغییرات بزرگی در زیر کاپوت نیز برای این نسل جدید RX رخ داده است. لکسوس موتور شش سیلندر را که در چند سال گذشته به این مدل هیبریدی نیرو می داد، کنار گذاشت و به جای آن، یک موتور چهار سیلندر را به کار گرفت. موتور V6 قبلی برای کاهش هزینه‌های تولید به کار می رفت، زیرا این موتور در مدل غیرهیبریدی RX نیز یافت می‌شد.

در این نسل یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر جای موتور قبلی را می گیرد. همین موتور، اما با توربوشارژر، در مدل بنزینی RX 350 نیز استفاده میشود که هزینه های تولید را پایین نگه داشته شود. این نسخه غیر توربو در RX 350h از موتورهای الکتریکی به عنوان تقویت کننده استفاده می کند. این به معنای کاهش قدرت خروجی از 275 اسب بخار (205 کیلووات) به 246 (183.5 کیلووات) است.

این موتور هیبریدی در تولید گشتاور نیز نسبت به موتور های توربو کاهش نشان می دهد و از 317 پوند فوت (430 نیوتن متر) به 233 پوند (316 نیوتن متر). گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مدل بنزینی استاندارد با یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) در مدل هیبریدی RX جایگزین شده است، اما مدل هیبریدی به طور پیش فرض دارای سیستم تمام چرخ محرک (به لطف موتور الکتریکی در محور عقب) است. این حالت در موتورهای غیر هیبریدی به صورت آپشن اضافه در نظر گرفته میشود.

نکته نسخه هیبریدی صرفه جویی در مصرف سوخت است،  RX 350 2023 هیبریدی حدود 10 مایل بر گالن در بزرگراه نسبت به RX استاندارد افزایش پیمایش نشان می دهد. مانند اکثر خودروهای هیبریدی ساخت تویوتا، لکسوس RX 350 هیبریدی از فرمان و تعادل سواری بهتری نسبت به همتای تنها بنزینی خود برخوردار است.

این ویژگی ها بدان معنا نیست که RX 350 هیبریدی اسپرت یا سرگرم کننده است. این خودرو یک رانندگی خوب، با پویایی و تعامل ساده دارد اما اسپرت نیست، فقط نرم و راحت است. این ویژگی ها چیزی است که خط تولید لکسوس بیشتر به آن معروف است. لوکس و شیک با سواری راحت و فضای داخلی مجلل.

در مقابل آن تزئینات داخلی لکسوس RX کیفیت بالایی دارد. مواد داخلی شاهد چند ارتقا هستند، چرم مصنوعی اصیل‌تر و پلاستیک‌ها کمی مجلل‌تر به نظر می‌رسند. همچنین، صندلی‌ها با تقویت‌کننده‌های خوب و پایه محکم بسیار مناسب هستند.

ردیف عقب RX 350h مدل 2023 دو سرنشین را به راحتی با فضای سر و پا فراوان در خود جای می دهد و در صورت نیاز می توان نفر سوم را بین این دو قرار داد. فضای بار نیز خوب است، به اندازه ای که اکثر رانندگان بعید به نظر می رسد که بیشتر آرزو کنند.

یکی از پیشرفت های بزرگ در این نسل جدید لکسوس، سیستم اطلاعات و سرگرمی است. موس پد که در مدل های قبلی وجود داشت، از بین رفته است و کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی روان تر و ساده تر شده است. سیستم جدید یک صفحه نمایش مدرن تر و بزرگ تر است با تصویر واضح تر و گزینه های منو بهتر. هنوز هم کمی از آنچه که اکثر خودروسازان لوکس دیگر ارائه می‌کنند عقب‌تر است، اما پیشرفتی بزرگی نسبت به آنچه لکسوس در سال گذشته ارائه می‌کرد بوجود آمده است.

بیشتر تجهیزات کمکی راننده و تجهیزات ایمنی پیشرفته که برای مدل‌های امروزی معمول شده‌اند در این Lexus RX (mid-size luxury crossover SUV) نیز یافت می‌شوند. لکسوس RX مجهز به Lexus Safety System+ 3.0 است دارای سیستم‌های جلوگیری از برخورد هنگام رانندگی، هشدار خروج از خط، حفظ خطوط، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های جلوی خودکار، هشدار نقاط کور و هشدارهای ترافیک متقابل عقب است.

سیستم خروج ایمن مسافران صندلی عقب لکسوس ، تکنولوژی دیگری است که در بیشتر سایر برندهای موجود در بازار لوکس دیده نمی‌شود.این سیستم  در صورت تشخیص خودروی در حال نزدیک شدن  از طرفین در را قفل می‌کند و مانع خروج مسافر می شود.

علاوه بر این، لکسوس حساسیت سیستم‌های کاهش تصادف را کاهش داده و آن‌ها را آرام کرده است تا مرتباً هشدار ندهند. این باعث می شود رانندگی استرس کمتری داشته باشد و یک پیشرفت خوب دیگر برای این RX جدید است.

به طور کلی، RX 350h 2023 یک کراس اوور لوکس کوچک خوش ساخت و متعادل است. قیمت گذاری و امکانات آن خوب است و این خودرو را به عنوان یک انتخاب برتر در این حوزه نگه می دارد.

قیمت لکسوس RX 350h 2023 از 49000 دلار آمریکا شروع می شود و اکثر خریداران می توانند انتظار داشته باشند که پس از افزودن امکانات، در محدوده 56000 دلار قرار گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.