فواید نوشیدن آب خیارشور برای سلامت بدن

خیارشور یکی از اجزای اصلی یخچال در بسیاری از خانواده ها است که به دلیل طعم منحصر به فرد آن، همراه با غذاهای مختلف مصرف می شود. علاوه براین فواید آب خیارشور هم در کنارخود این خوراکی بسیار قابل توجه است.

به گزارش تکناک، اخیراً آب خیارشور به عنوان یک غذای فوق العاده مغذی و یک نوشیدنی کم کالری معرفی شده است. حتی می توان آب خیارشور را به تنهایی نیز تهیه کرد. اطلاعات تغذیه ای برحسب برند و دستور غذا متفاوت است، اما بیشتر آب خیارشورها حاوی کمتر از 20 کالری (و صفر گرم چربی) در هر وعده هستند.

آب خیارشور سرشار از سدیم است: یک بسته خیارشور می تواند تقریباً حاوی 500 میلی گرم و شاید هم بیشترسدیم باشد. این میزان، بخش بزرگی از مصرف توصیه شده روزانه (2300 میلی گرم) برای این ماده معدنی است.

بیشتر بخوانید:  

سدیم می تواند برای برخی افراد و در برخی شرایط مفید باشد، اما همچنین می تواند به فشار خون بالا و سایر مشکلات سلامتی دامن بزند. دکتر مگان روزولت می گوید: سدیم باید در حد اعتدال مصرف شود. افرادی که سابقه نقرس دارند یا تجربه منفی قبلی از نوشیدن آب خیارشور دارند، بهتر است آب خیارشور را مصرف نکنند.

با این حال، آب‌خیارشور ممکن است فوایدی برای سلامتی نیز داشته باشد که در اینجا پنج مورد از آن را  مطرح می کنیم.

1-بهبود عملکرد ورزشی

محققان آب خیارشور را یک نوشیدنی انرژی زا طبیعی می نامند و ورزشکارانی که به دنبال کاهش نوشیدنی های ورزشی شیرین هستند از آن استفاده می کنند. آب‌خیارشور برای ورزشکاران خیلی مفید است.

وقتی عرق می کنید، مایعات و الکترولیت ها از جمله سدیم را از دست می دهید.آب‌خیارشور می تواند منبع بسیار خوبی از سدیم باشد و برخی از ورزشکاران طعم آن را هم  دوست دارند. اما طعم ترشی و شوری آن می تواند زیاد باشد و از آنجایی که مردم احتمالاً هر بار مقدار کمی آب‌خیارشور می نوشند، نوشیدن آب‌خیارشور نباید تنها روش آب رسانی به بدن برای جایگزینی الکترولیت ها باشد.

2-گرفتگی عضلات

مطالعه ای در سال 2010 در دانشگاه ایالتی داکوتای شمالی نشان داد که گرفتگی عضلات را می توان در یک دقیقه و نیم با مصرف 40 گرم آب خیارشور به ازای هر 45.36 کیلوگرم وزن بدن، برطرف کرد. محققان نمی‌توانستند به طور قطعی بگویند چرا آب خیارشور این تاثیر را بر گرفتگی عضلات دارد، اما آنها فرض کردند که آب‌خیارشورباعث ایجاد رفلکس در دهان می‌شود که سیگنالی را به اعصاب می‌فرستد.

همچنین مشخص نیست که چه بخشی از آب‌خیارشورمسئول این مزیت خارق العاده است. برخی تحقیقات از این ایده حمایت می‌کنند که سرکه موجود در آب خیارشور به جای سدیم، ممکن است به رفع گرفتگی عضلات کمک کند، اما صحت این مسئله بطور کامل تایید نشده است.

3-آبرسانی

آب خیارشور سرشار از سدیم است که می تواند برای افزایش آبرسانی به بدن قبل و بعد از تمرین مفید باشد. آب جذب سدیم می شود، بنابراین وقتی سدیم از دست رفته از طریق عرق جایگزین می شود، در نتیجه بدن آب بیشتری را حفظ می کند.

4-تسکین درد معده

آب‌خیارشور به عنوان یک درمان طبیعی می‌تواند برای درد معده مفید باشد. حضور سرکه در آب خیارشور می‌تواند به عنوان یک عامل کاهنده نفخ و افزایش تعداد باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش مفید باشد. این به این دلیل است که برخی از دردهای معده ناشی از میزان اسیدیته پایین است و افزودن سرکه می‌تواند این مشکل را بهبود بخشد.

5-کمک به رفع خماری

آب خیارشور ممکن است پاسخی به رفع خماری هم  باشد. جزء اصلی آب‌خیارشور که ممکن است در برطرف کردن حالت خماری موثر باشد، آب و سدیم است که به بازیابی الکترولیت ها کمک می کند و بدن را به حالت تعادل بازمی گرداند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.