واکسن سرطان تا 2030 عرضه می شود

شرکت دارویی مدرنا قصد دارد تا سال 2030 واکسن هایی برای سرطان، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های خود ایمنی و دیگر بیماری ها را با به کارگیری روش mRNA  تولید کند.

به گزارش تکناک، دکتر پل برتون، مدیر ارشد پزشکی شرکت داروسازی مدرنا به مجله گاردین گفت که مطمئن است این شرکت می‌تواند در کمتر از پنج سال آینده چنین واکسن هایی را برای انواع بیماری ها ارائه دهد.

برتون گفت: واکسن‌های شخصی ‌سازی شده بر اساس mRNA می‌توانند در مبارزه با تومورهای مختلف مؤثر باشند و صدها هزار نفر را از بروز بیماری‌های جدی نجات دهد. برنامه ما ساخت این نوع واکسن ها و عرضه آن به مردم سراسر جهان است.

او همچنین گفت که درمان‌ از طریق mRNA می‌تواند راه‌حلی برای درمان بیماری‌های نادری که در حال حاضر هیچ روش درمانی برای آن‌ها وجود ندارد، هم باشد.

برتون افزود: من فکر می‌کنم تا 10 سال آینده به جهانی نزدیک ‌شویم که در آن می توان علت اصلی و واقعی یک بیماری ژنتیکی را شناسایی کرد و به سادگی به سراغ درمان آن رفت.

همه گیری کرونا دلیل موفقیت این روش است

برتون موفقیت این درمان‌های جدید را تا حدی مدیون COVID-19 می‌داند.این دانشمند توضیح می دهد که درمان‌ از طریق mRNA  یک موفقیت بزرگ بود که همه‌گیری ویروس کرونا آن را سرعت بخشید. علاوه بر آن، همه گیری ویروس کرونا امکان افزایش تولید واکسن را فراهم کرده است و ما به همین دلیل در ساخت مقادیر زیاد واکسن مشکلی نخواهیم داشت.

در هر حال، کارشناسان دیگر هم با برتون موافق هستند. در ماه فوریه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، واکسن شخصی سازی شده ای برای درمان سرطان به شرکت مدرنا اعطا کرد و این به این معنی است که بررسی نظارتی آن سریع تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.