گوگل آماده عرضه هوش مصنوعی مولد Gemini می شود

بر اساس گزارش منابع اطلاعاتی، گوگل در حال آزمایش گزینه GPT-4 خود به نام Gemini در بین یک گروه کوچک از شرکت‌ها است.

به گزارش تکناک، در حالی که این شرکت در حوزه جستجوی اینترنتی بسیار قوی است، اما در زمینه هوش مصنوعی مولد متوقف شده و سعی دارد به شراکت OpenAI و مایکروسافت واکنش نشان دهد.

بر اساس گزارشات، Gemini یک مجموعه از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) است که وظایفی را انجام می‌دهند که افراد از قبل با آنها آشنایی دارند، مانند ایجاد محتوا، کمک در برنامه‌نویسی و موارد دیگر.

به ظاهر، گوگل به شرکت‌ها دسترسی به یک نسخه بزرگتر از Gemini داده است، اما نسخه بزرگتری که با GPT-4 همراه است، در دسترس نیست.

هر چند در حال حاضر Gemini تنها در میان شرکت‌ها در دست آزمایش است، اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک برای تمام مصرف‌کنندگان در دسترس قرار گیرد. انتظار می‌رود آن را در سرویس‌های Bard، Google Docs و Slides یافت کرد. در طول زمان، ممکن است در محصولات بیشتری مورد استفاده قرار گیرد و قطعا یکی از محصولات مناسب می‌تواند جیمیل باشد.

بر اساس اعلام Android Authority، قابلیت‌های Gemini ممکن است بیشتر از تولید متن باشد. احتمالاً قادر به ایجاد تصاویر متناسب با متن، تجزیه و تحلیل نمودارها، ایجاد گرافیک با توضیحات متنی و کنترل نرم‌افزار با دستورات متنی یا صوتی باشد.

یکی از مسائلی که در مورد هوش مصنوعی مولد در ماه‌های اخیر سر و صدای زیادی ایجاد کرده است، دسترسی به داده‌های آموزشی است. یکی از مزیت‌هایی که گوگل دارد این است که دسترسی به یوتیوب را دارد. این شرکت از متن‌های ترانسکریپت شده از ویدیوها برای آموزش Gemini استفاده می‌کند تا بتواند مشاوره‌ای براساس ویدیوها ارائه دهد. ظاهراً ، این شرکت سعی می‌کند از ویدیوهایی که دارای حق انتشار است، دوری کند تا بعداً در مشکل قرار نگیرد.

در حالی که بسیاری از موتورهای جستجو مانند Bing و Brave Search قبلاً شروع به استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی در نتایج جستجو برای تمام کاربران خود کرده‌اند، گوگل کمتر تمایلی به دستکاری تجربه جستجوی خود داشته است تا کاربران احساس بیگانگی نکنند.

گوگل در ایالات متحده آزمایشگاه جستجو (Search Labs) را راه‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند ویژگی‌های آزمایشی هوش مصنوعی مولد را در جستجو و سایر جاها فعال کنند. با این حال، در بیشتر بخش‌های دیگر جهان، Google Search هنوز بدون هیچ گونه ویژگی هوش مصنوعی مولد است. امیدواریم که پس از اتمام Gemini، گوگل فرآیند عرضه برخی از این ویژگی‌ها را تسریع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.