عرضه چراغ خاموش کارت گرافیگ های جدید MSI

شرکت MSI به‌صورت پنهانی و بی‌صدا کارت گرافیگ های Ventus Essential را عرضه می کند. این کارت های گرافیکی شبیه نسخه‌های قبلی است و احتمالاً کمی ارزان‌تر باشند.

به گزارش تکناک، MSI به‌صورت آرام و بی‌صدا سری جدید کارت‌های گرافیک Ventus Essential خود را معرفی کرده است که مکمل خانواده معمولی کارت‌های Ventus این شرکت هستند .

کارت‌های جدید Ventus Essential تقریباً همان مشخصات کارت‌های Ventus معمولی را ارائه خواهند کرد، اما احتمالاً دارای یک بسته قطعات متفاوت (BOM) خواهند بود که هزینه‌های MSI را کمی کاهش می‌دهد.

سری Ventus Essential شرکت MSI در حال حاضر شامل GeForce RTX 4070، GeForce RTX 4070 Ti و GeForce RTX 4090 است که در رده‌بندی بهترین کارت‌های گرافیک قرار دارند.

تمامی کارت‌ها همان سرعت‌ها و سیستم‌های خنک‌کننده کارت‌های Ventus استاندارد را دارند، اما Ventus Essential دارای دو پورت DisplayPort و دو پورت HDMI است در حالی که کارت‌های Ventus معمولی سه پورت DisplayPort و یک پورت HDMI دارند. البته “Essential” به وضوح به چیزی اساسی اشاره می‌کند، اما این ممکن است حالت مورد نظر نباشد.

همانطور که حسن مجتبی از WccfTech نوشت. لطفاً توجه داشته باشید که MSI هیچ تفاوتی بین کارت‌های گرافیک Ventus و Ventus Essential خود را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند، بنابراین بیایید کمی حدس بزنیم.

تغییرات در خروجی‌های نمایشگر جالب هستند. در حال حاضر، پورت DisplayPort در کارت‌های سری RTX 40 هنوز بر پایه مشخصه DP1.4a است که با استفاده از رمزگذاری 8b/10b، حداکثر نرخ انتقال داده ۲۵.۹۲ گیگابیت بر ثانیه را دارد. از طرف دیگر، HDMI 2.1 با استفاده از رمزگذاری 16b/18b، حداکثر نرخ انتقال داده ۴۲ گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

این یعنی HDMI 2.1 می‌تواند با استفاده از فشرده‌سازی جریان نمایش (DSC) تا 8K  با نرخ ۱۲۰ هرتز را خروجی دهد، در حالی که DP1.4a با استفاده از DSC به حدود 8K با نرخ ۷۲ هرتز محدود می‌شود. اما هزینه‌های لایسنس HDMI معمولاً بیشتر از DisplayPort است، که این تغییر خاص کمی عجیب به نظر می‌رسد.

علاوه بر پورت‌های ویدیو، کارت‌های گرافیک مدرن از صدها قطعه مختلف استفاده می‌کنند که به دلیل ارزان شدن برخی از قطعات و ناپدید شدن بعضی دیگر از بازار، در طول عمر خود، کارت‌های گرافیک سفارشی مانند سری Ventus شرکت MSI، به طور کمی تغییر می‌کنند. اما به نظر می‌رسد MSI قصد دارد به صورت همزمان قطعات Ventus و Ventus Essential را ارائه دهد، احتمالاً با بسته‌ها و BOMهای کمی متفاوت.

چنین رویکردی به MSI اجازه می دهد تا در هزینه های خود انعطاف پذیر باشد و محصولات سری GeForce RTX 40 خود را با قیمت های رقابتی تر ارائه دهد. البته، باید دید که آیا این بردهای Ventus Essential به طور قابل توجهی ارزان تر از کارت های Ventus غیر Essential خواهند بود یا خیر، هنوز مشخص نیست، اما نکته کلیدی آن است که با وجود تعداد بیشتری SKU، این شرکت قادر خواهد بود سری مناسب را انتخاب کرده و در صورت لزوم آن را تولید کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.