عرضه کیت طراحی جدید اپل برای کاربران Figma

شرکت اپل یک کیت طراحی جدید را برای کسانی که می‌خواهند برای سیستم عاملApple Vision Pro ماکت های برنامه ایجاد کنند، در دسترس قرار داده است.

به گزارش تکناک، در ابتدای این ماه، اپل برای اولین بار طرح رسمی خود را برای کاربران Figma با منابع iOS 17 و iPadOS 17 منتشر کرد.

به گفته شرکت طرح اولیه visionOS اپل برای Figma، شامل مجموعه جامعی از اجزای رابط کاربری، نماها، رابط‌های سیستمی، سبک‌های متن، سبک‌های رنگی و مواد است. شرکت اپل همچنین اضافه می‌کند:  شما برای ایجاد طرح های واقعی و سریع به تمام اجزای اصلی برنامه visionOS نیاز دارید.

اگر با فیگما آشنایی ندارید باید گفت که، فیگما یک ابزار طراحی رابط کاربری است که به کاربران اجازه می‌دهد با گرافیک برداری و نمونه سازی کار کنند. فیگما قبل از اینکه اپل به صورت رسمی درجامعه پذیرفته شود، توسط طراحانی که برای پلتفرم های اپل کار می کنند، استفاده شده است. در اوایل امسال، Figma برای iPad برنامه FigJam خود را منتشر کرد، در حالی که همچنان در حال کار بر روی نسخه iPadOS نرم افزار کامل خود است.

قبلاً، اپل کیت طراحی خود را برای Adobe XD که یک پلتفرم مشابه با Figma است، ارائه می‌داد. اما پس از اعلام Adobe درباره قصد خرید Figma، به صورت رسمی قطع شد.

علاوه بر کیت طراحی برای visionOS، کاربران Figma همچنین می‌توانند کیت طراحی رسمی با منابع رابط کاربری برای iOS 17، iPadOS 17 و macOS Sonoma را پیدا کنند. این طرح ها شامل عناصری مانند صفحه اصلی و قفل صفحه، اطلاعیه ها، سبک های متن، مواد و موارد دیگر هستند.

شما می توانید طرح رسمی جدید visionOS را در وب سایت Figma پیدا کنید. لطفاً به خاطر داشته باشید که این طرح هنوز بتا است و برخی موارد ممکن است هنوز تغییر کنند، زیرا visionOS و Apple Vision Pro فقط در اوایل سال 2024 به صورت رسمی منتشر خواهند شد. همچنین قبل از استفاده از کتابخانه visionOS، مطمئن شوید که آخرین نسخه SF Symbols را نصب کرده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.