عرضه RYZEN 7000G با پردازنده گرافیکی قدرتمند

پلتفرم AM5 متعلق به شرکت AMD در حال آماده شدن برای عرضه Ryzen 7000  با پردازنده های گرافیکی جدید و قدرتمند است.

به گزارش تکناک،  این پردازنده‌ های AMD Ryzen با توجه به ساختار Zen 4 خود، نه تنها توانایی بالایی دارند، بلکه عملکرد بالایی نیز ارائه خواهند داد. اما سوال اصلی درباره عملکرد APU آنهاست؟

بر اساس اسناد منتشر شده از پلتفرم جدید AM5، نکاتی در مورد سری پردازنده‌های آینده AMD Ryzen اعلام شده است. همچنین این اسناد نشان می‌دهد که عرضه APUهای سری G با iGPUهای بسیار قوی‌تر از قبل، امکان‌پذیر خواهد بود.

 انتظارات از AMD RYZEN 6000G و RYZEN 7000G

بطور کلی، پردازنده ‌های سری Ryzen G، به عنوان پردازنده های درجه یک موبایل برای دسکتاپ ارائه می‌ شوند. پردازنده Ryzen 7000X که در سال گذشته عرضه شد، یک پردازنده عالی بود، اما با iGPU عرضه نشد. با این حال، تمام پردازنده‌های دسکتاپ با هسته‌های AMD Ryzen Zen 4 اکنون با یک نسخه بسیار ابتدایی iGPU عرضه می‌شوند.

حال، برجسته ترین ویژگی سری جدید، عرضه مدل‌های Radeon 700M با APU های AMD Ryzen 7040 Phoenix است.  iGPU های آینده بسیار سریع تر و قدرتمندتر از مدل‌ های قبلی خواهند بود. و این مورد برای مدل‌های Ryzen 6000G نیز صادق است.

یک کاربر توییتر با نام HXL (@9550pro)، یک جدول از شرکت Gigabyte را منتشر کرد. این جدول، سه پردازنده مختلف در پلتفرم AMD Ryzen AM5 را نمایش می‌دهد که در آن ساختار هسته‌ CPU و APU نیز مشخص شده است. همچنین، این جدول نشان می‌دهد که سری جدید APU ها بالاخره با iGPU های RDNA 2 و RDNA 3 به جای Vega عرضه خواهند شد.

اما آیا iGPU های جدید عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل خود دارند؟ با توجه به اطلاعات قبلی، iGPU های AMD RDNA 3 می‌توانند با عملکرد Nvidia GTX 1650 مطابقت داشته باشند. بنابراین، اگر قصد دارید به زودی یک رایانه شخصی جدید خریداری کنید، می‌توانید از پردازنده‌های AMD Ryzen APU آینده استفاده کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.