عزم گوگل برای ارائه هوش مصنوعی در Workspace

گوگل تنها چند روز قبل از برگزاری رویداد “Future of Work” مایکروسافت، اعلام کرد که بروزرسانی جامعی را برای Workspace ارائه می‌دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی مولدش به تمام بخش‌های ابزارهای بهره‌وری آن برسد.

به گزارش تکناک، علاوه بر این، راه‌حل‌های توسعه‌دهنده جدیدی ارائه می‌شود که باعث می‌شود مدل‌های پایه گوگل، از جمله مدل زبان بزرگ PaLM با 540 میلیارد پارامتر برای چت‌های چند موضوعی، از طریق یک API و ابزارهای جدید کم‌کد برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار بگیرد.

در حال حاضر، این ویژگی‌های جدید فقط برای «آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد گوگل» در دسترس خواهد بود و عرضه گسترده‌تر آنها برای مخاطبان مشخص نیست. همچنین هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت آنها در دسترس نیست، به نظر می‌رسد حداقل زیرمجموعه‌ای از این ویژگی‌ها برای مصرف‌کنندگان از جمله مواردی در طرح‌های Google One در دسترس خواهد بود.

این موارد مانند اعلامیه‌های LaMDA گوگل در چند هفته پیش جداگانه  معرفی‌شده‌اند، اما مدتی طول می‌کشد تا بتوان هر یک از آنها را در عمل امتحان کرد.

برنامه گوگل افزودن مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود تقریباً به هر قسمت از Workspace، اعم از نوشتن ایمیل در Gmail، کمک به نوشتن (یا بازنویسی) اسناد در Docs، تولید فرمول در Sheets، یادداشت‌برداری در Meet یا ایجاد متن، تصاویر، صدا و ویدئو در اسلایدها است. طبق روند اخیر ، به احتمال زیاد مایکروسافت نیز آپدیت های بسیار مشابهی در اواخر این هفته ارائه خواهد کرد.

توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud، در یک نشست مطبوعاتی پیش از اعلامیه های امروز گفت: «Google Workspace ارائه دهنده قدیمی و پیشگام در عرصه فضای کاری اداری تحت وب است. اکنون در این مرحله یک همکار هوش مصنوعی به منظور سهولت بیشتر در انجام کارها ارائه خواهد داد.

کوریان گفت این شرکت قصد عرضه سریع ویژگی های جدید در «هر دو هفته» را دارد. اکنون، در طول سال، آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد به مرحله اول دسترسی خواهند داشت، این دسترسی شامل دریافت کمک برای نوشتن ایمیل در Gmail و اسناد در Docs می‌شود. ویژگی‌های اصلی، در حال حاضر، کمک گرفتن برای نوشتن و تنظیم لحن و سبک متن است. اما طبق تاییدیه گوگل ، این فقط شروع داستان است.

https://storage.googleapis.com/gweb-cloudblog-publish/original_images/Docs_Web_030823.gif

در نهایت وعده گوگل ارائه دسترسی به هوش مصنوعی تقریباً در هر گردش کاری در Workspace است. این می‌تواند به معنای خلاصه یک مکالمه ایمیلی یا بارش فکری در یک سند Docs باشد. البته، از آنجایی که بسیاری از این موارد مبتنی بر چت است، Google Chat نیز از برخی از این ویژگی‌ها پشتیبانی خواهد کرد، اما تاکنون، گوگل تنها فعال‌سازی «گردش کار در Chat » را عنوان کرده است.

شاید تاثیرگذارترین نسخه نمایشی گوگل، ترکیب این روند مبتنی بر متن با مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای تولید تصویر و موسیقی و استفاده از آن برای ایجاد یک ارائه کامل پیرامون آن باشد. کوریان توضیح داد: در Slides ، امکان ایجاد اسلایدهای شامل دیدگاه و تصاویر با توجه به متن وجود دارد. بنابراین می‌توان از تصاویر موجود در مجموعه غنی خود، تصاویر برند و پوشه‌های خصوصی، برای تولید این تصاویر فوق‌العاده در اسلایدها و تولید موسیقی متن استفاده کرد.

https://storage.googleapis.com/gweb-cloudblog-publish/original_images/Gmail_Mobile_16x9_030823.gif

کوریان در مورد قیمت خاطرنشان کرد که این شرکت قصد دارد این راه‌حل‌ها را به طور گسترده برای شرکت‌ها، کسب‌وکارهای کوچک، مصرف‌کنندگان و حتی افراد مشترک Google One، در دسترس قرار دهد. در حال حاضر این موارد تنها اطلاعات موجود در مورد قیمت قابلیت‌های آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.