علت خرابی منوی استارت در ویندوز 11 مشخص شد

مایکروسافت اعلام کرد برخی برنامه‌های سفارشی سازی ویندوز 11 ممکن است منجر به خرابی منوی استارت شود.

به گزارش تکناک، مایکروسافت یک مشکل را شناسایی کرده است که تأثیری بر برنامه‌های سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالث دارد و منوی استارت ویندوز ۱۱ را خراب می کند. شرکت این مشکل را به بروزرسانی اخیر ویندوز ۱۱ نسخه 22H2 با شماره KB5028254 نسبت داده است.

اگرچه شرکت مایکروسافت مشکل را تأیید کرده است، اما به طور قطع اعلام کرده است که مسئولیت آن بر عهده‌ی خودش نیست. به نظر می‌رسد مشکل در قسمت برنامه‌نویسان نرم‌افزار شخص ثالث واقع شده است. در واقع، برنامه‌های سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالث برای بهبود و بهبود ظاهر سیستم عامل طراحی شده‌اند.

در حال حاضر، مایکروسافت ExplorerPatcher را به عنوان یکی از پلتفرم‌های تحت تأثیر این مشکل شناسایی کرده است. شرکت همچنین بیان کرده است که استفاده از روش‌های پشتیبانی نشده در نرم‌افزارهای سفارشی سازی شخص ثالث، علت اصلی خراب شدن منوی استارت در ویندوز ۱۱ است.

مایکروسافت در اطلاعیه‌ای که در صفحه سلامتی ویندوز منتشر شده است جزییات این مشکل را مشخص کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: پس از نصب بروزرسانی KB5028254 یا نسخه‌های جدیدتر، منوی استارت بر روی دستگاه‌های ویندوزی که برخی از برنامه‌های سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالث نصب شده‌اند، ممکن است باز نشود. برنامه‌ی شناخته شده‌ی سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالث ExplorerPatcher است، اما برنامه‌های دیگر نیز ممکن است تحت تأثیر این مشکل قرار بگیرند. این نوع برنامه‌ها به طور معمول از روش‌های پشتیبانی نشده برای رسیدن به سفارشی سازی استفاده می‌کنند و به علت این موضوع، ممکن است نتایج ناخواسته‌ای برای دستگاه ویندوزی شما داشته باشند.

به همین منظور، هیچ راه حلی برای این مشکل موجود نیست. اما به عنوان یک راه حل موقت، مایکروسافت پیشنهاد می‌دهد قبل از نصب بروزرسانی، هر برنامه‌ی سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالث را حذف کنید.

با این حال، اگر شما قبلاً بروزرسانی را نصب کرده‌اید و با مشکل روبرو شده‌اید، شرکت به کاربران پیشنهاد می‌دهد با پشتیبانی مشتری برای توسعه دهنده برنامه تماس بگیرید که روی دستگاه شما نصب شده است.

از زمانی که مایکروسافت ویندوز ۱۱ را راه‌اندازی کرده است، چندین کاربر از طراحی ناموفق سیستم عامل شکایت کرده‌اند و به وضوح از منوی استارت ویندوز ۱۱ نفرت خود را بیان کرده‌اند. به همین دلیل، توسعه برنامه‌های سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالثی مانند برنامه Start11 از شرکت Stardock (که تحت تأثیر این مشکل قرار نگرفته است)، ExplorerPatcher و غیره، در حال افزایش است.

واضح است که مردم می‌خواهند بیشترین کنترل را بر رابط کاربری سیستم عامل خود داشته باشند و برنامه‌های سفارشی سازی رابط کاربری شخص ثالث راهی برای این کار هستند. به نظر می‌رسد مشکل ممکن است یک راه ظریف برای جلوگیری از فعال سازی نوار وظیفه ویندوز ۱۰ در ویندوز ۱۱ باشد.

این یک داستان در حال توسعه است؛ ما آن را در حالی که در حال توسعه است، پی‌گیری خواهیم کرد و این پست را به موقع به روز خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.