علت طولانی شدن ساخت سایبرتراک تسلا مشخص شد

اسناد فاش شده تسلا نشان می دهد که در نمونه آلفای خودرو سایبرتراک، مشکلاتی اساسی مانند ترمز، آب‌بندی بدنه و سیستم تعلیق  وجود داشت اما انتظار می رود این خودرو سرانجام امسال وارد مرحله تولید شود.

به گزارش تکناک، زمانی که سایبر تراک در نوامبر 2019 معرفی شد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفت که انتظار دارد تولید آن در اواخر سال 2021 آغاز شود. اما اسناد فاش شده تسلا که توسط Wired مورد بررسی قرار گرفت، نشان می دهد که این شرکت هنوز با عملکرد عناصر اولیه نسخه پیش تولید وانت آلفا در ژانویه 2022 از جمله ترمز، آب بندی بدنه و سیستم تعلیق آن دست و پنجه نرم می کرد.

بیش از میلیون مشتری از زمان معرفی سایبرتراک در سال 2019، این خودرو را با پرداخت 100 دلار  برای خرید رزرو کرده‌اند. ماسک در زمان رونمایی این خودرو، دو پنجره آن را با توپ های فلزی شکست تا دوام آن را نشان دهد.

اگرچه بعید است که این خودرو پرفروش‌ترین خودروی تسلا باشد، اما عرضه نهایی سایبر تراک به عنوان یک پیروزی نمادین برای شرکتی تلقی می‌شود که از مدل Y سال 2020 مدل مصرفی جدیدی عرضه نکرده است.

با این حال، اسنادی که از گزارش منتشر شده توسط روزنامه آلمانی Handelsblatt به دست آمده است، نشان می دهد که توسعه سایبرتراک بسیار آرام نبوده است. نمونه اولیه وانتی که در ژانویه 2022 آزمایش شد، مشکلاتی در ترمزگیری داشت.  این موارد شامل حرکت بیش از حد پدال و توقف ناسازگار، صدای بیش از حد در هنگام ترمز اصطکاکی و مشکلات ترمزگیری در حین چرخش است.

به نظر می رسد آب بندی خودرو چالش دیگری بوده است، که عنصر مهمی برای دور نگه داشتن آب و هوا و سر و صدا از داخل کابین است. اسناد نشان می دهد که بخش هایی از خودرو وجود دارد که ما مسیر روشنی برای آب‌بندی آن‌ها نداریم. طبق گزارش Wired، نمونه اولیه خودرو در سیستم تعلیق خود با مشکلاتی روبرو بود و فاصله قابل توجهی با اهداف اصلی در برخی زمینه‌های عملکردی وجود دارد.

این واقعیت که توسعه سایبرتراک چالش برانگیز بوده است برای کسی که توسعه آن را دنبال می کند تعجب آور نخواهد بود. این وانت دارای طراحی قطبی فوق‌العاده ای است که به بررسی دقیق عناصر معمولی و ساده مانند برف پاک کن‌ها پرداخته است. بدنه زاویه‌دار آن نیز از فولاد ضد زنگ ساخته شده است، که نیویورک تایمز می‌گوید گران‌تر و سنگین‌تر از فولادی است که معمولاً در خودروسازی استفاده می‌شود و شکل‌دهی و جوشکاری آن دشوار است.

گفته می شود، تسلا  (با ارزش ترین خودروساز جهان) منابع مالی برای رفع این مشکلات را دارد. ایلان ماسک یک رویداد تحویل سایبر تراک را برای سه ماهه سوم سال جاری برنامه ریزی کرده است؛ بنابراین انتظار می رود زمان تولید انبوه آن در سال 2024 باشد.

Electrek گزارش می دهد که این شرکت تولید 375 دستگاه سایبرتراک در سال را هدف گذاری کرده است. برای درک اهمیت موضوع، تسلا 1.8 میلیون تحویل کل در سال 2023 را هدف قرار داده است.

در هر صورت، گزارش Wired  ارزش مطالعه کامل را دارد چراکه مجموعی از تمام جزئیات پراکنده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.