علت مزه تلخ سیب چیست؟

مزه تلخ سیب

یک میان وعده سالم، سیر کننده و همه کاره چیست؟ سیب! اوه بله، دلیلی وجود دارد که مردم می گویند: “یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد. مزه تلخ سیب بیشتر به دلیل عوامل ژنتیکی مانند تانن بیشتر در سیب است. تانن میتواند روی مزه سیب و حتی سرکه آن تاثیر بگذارد.

به گزارش تکناک،  همانطور که Healthline گزارش می دهد، سیب می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد، زیرا میوه ای سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی است.

می‌توانید سیب‌ها (میوه سرد سیری) را همان‌طور که هست، برش داده و با دارچین یا ماست یونانی بپوشانید، آن‌ها را روی پنکیک بریزید یا حتی با آن‌ها یک سس درست کنید. اگر می‌خواهید به مرحله بعدی بروید، می‌توانید به روش‌های شگفت‌انگیزی، از پای تا رول دارچین، با سیب بپزید.

اما، به عنوان یک علاقه‌مند به سیب، ممکن است قبلاً با سیب بدی مواجه شده باشید. گاهی اوقات سیب (apple : fruit of the apple tree) اشتها آور به نظر نمی رسد یا گاهی آن را گاز می گیرید و سیب مزه خوبی ندارد. تلخ، شاید؟ معمولا تعجب می کنیم که آیا سیب اشتباهی خریده اید یا آنها را به روشی نادرست نگه داری کرده اید.

نگران نباشید، سیب‌هایی که در یخچال نگهداری می‌شوند خوب هستند و این اشتباه شما نبوده است. سیب ها در واقع می توانند از نظر فیزیولوژیکی تلخ باشند، چه به دلیل درختی که از آن چیده شده اند و چه به دلیل خود سیب.

علت مزه تلخ سیب چیست؟

سیب‌ها، میوه‌هایی محبوب و پرمصرف هستند؛ اما در برخی مواقع ممکن است مزه تلخی داشته باشند که برخی افراد آن را نپسندند. یکی از دلایل مزه تلخ سیب، استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند رشد و تولید آن‌ها است. برای افزایش باروری درخت و مقاومت در برابر آفات، برخی کشاورزان از کودهای شیمیایی استفاده می‌کنند. اگر این مواد به علت آلودگی خاک، آب یا روش‌های کشت غیراصولی به سیب جذب شوند، ممکن است باعث مزه تلخی در آن‌ها شوند.
دلیل دیگری که ممکن است به مزه تلخ در سیب‌ها منجر شود، نوع خاصی از سیب است. برخی از انواع سیب‌ها به‌طور طبیعی دارای تانن بیشتری هستند که مزه آن‌ها را تلخ می‌کند. همچنین نگهداری نامناسب سیب‌ها نیز می‌تواند به تغییر مزه آن‌ها و درنتیجه تلخ شدن آن‌ها منجر شود. سیب‌ها به شرایط نگهداری حساس هستند و باید در دمای مناسب و دور از مواد غذایی دیگر نگهداری شوند تا مزه طبیعی خود را حفظ کنند. با توجه به این توضیحات، علت مزه تلخ سیب‌ها می‌تواند به دلایل مختلفی باشد که شامل آلودگی شیمیایی، نوع سیب، نگهداری نامناسب و ترکیبات شیمیایی طبیعی می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم شمارا با دلایل تلخ شدن مزه سرکه‌های انگور، سیب و خرما بیشتر آشنا کنیم.

مزه تلخ سیب

Foods Guy توضیح می‌دهد که مزه سیب به دو دلیل می‌توانند تلخ شوند: آنها دارای سطوح بالایی از ماده‌ای به نام تانن هستند، یا دارای وضعیتی به نام “پیپ تلخ” هستند که ناشی از اختلال در درخت سیب است. تانن ها تلخ و قابض هستند. برخی از انواع سیب نسبت به سایرین تانن بیشتری در پوست خود دارند و این باعث طعم تلخ آن می شود. خوشبختانه، همانطور که Foods Guy توضیح می دهد، هنگامی که سیب های تلخ پخته می شوند، تانن ها از بین می روند. بنابراین بله، هنوز هم از سیب های تلخ در پای سیب استقبال می شود.

مزه تلخ سیب (که گاهی اوقات به آن گودال تلخ نیز می گویند) یک اختلال فیزیولوژیکی است. مزه تلخ سیب به علت قارچ، باکتری یا ویروس نیست، بنابراین اگر آن را بخورید به شما آسیبی نمی رساند. سیب فقط خشک و بی رنگ به نظر می رسد زیرا میوه کلسیم کمی دارد.

سیب های تلخ را بعد از کندن پوست و برداشتن هسته آن بخورید. اگر با سیب آشپزی می کنید، سعی کنید طعم آن را با چربی مانند روغن زیتون یا کره، ادویه جات ترشی جات، شیرین کننده یا سرکه اسیدی پنهان کنید. همچنین می‌توانید دم نوش خانگی با سیب را تهیه کنید، زیرا تانن‌ها ارزش زیادی در دم کردن و نگهداری می‌افزایند. نکته این است: از شر سیب های تلخ خود خلاص نشوید، آنها را نجات دهید!

سؤالات متداول

سیب تلخ چیست؟

سیب تلخ نوعی سیب است که دارای طعم تلخ و متمایل به‌تندی است. این ویژگی ممکن است به دلیل تانن بیشتر یا خصوصیات ژنتیکی سیب باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.