عواقب بیولوژیکی نژادپرستی کشف شد

تحقیقات جدیدی که در مجله  Biological Psychiatry منتشر شده است، ارتباطی بین نژادپرستی و میکروبیوم تغییریافته در مغز و روده را کشف کرده است.

به گزارش تک ناک، نژادپرستی نه تنها پیامدهای روانی گسترده ای دارد، بلکه روی بدن در سطح بیولوژیکی نیز تأثیر می گذارد.

همچنین  نژادپرستی به اختلالات روانی و جسمی مختلف مانند چاقی، افسردگی و اعتیاد دامن می زند، با این حال، مسیرهای بیولوژیکی که تجارب اجتماعی را به اثرات سلامت جسمانی مرتبط می کند تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است.

مطالعه جدیدی که در مجله Biological Psychiatry منتشر شده است، نقش سیستم میکروبیوم مغز و روده (BGM) را در مسائل بهداشتی مرتبط با نژادپرستی بررسی می کند. تحقیقات قبلی در مورد نژادپرستی و بیماری، به ناحیه ی هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال اشاره کرده است که استرس را تنظیم می کند، با این حال، نویسندگان این مطالعه می خواستند دامنه تحقیقات خود را گسترش دهند.

مطالعات اخیر نشان داده است که BGM به تجربیات استرس زا هم به میزان زیادی پاسخ می دهد.اختلال در تنظیم BGM با التهاب و مشکلات سلامتی دراز مدت ناشی از پیام رسانی سلول های ایمنی، عصبی و هورمونی که تجربیات ما را به سلامت ما مرتبط می کند،پیوند دارد.

یک مدل مفهومی که سیستم میکروبیوم مغز-روده (BGM) را به تبعیض و نتایج بالینی مرتبط می‌کند.

مطالعه جدید به رهبری دکتر تین اس. دانگ، و دکتر گیلبرت سی. گی،این فرضیه را آزمایش می کند که نژاد پرستی بر سیستم عصبی مرکزی و روده ای تأثیر می گذارد، بنابراین این موضوع سیگنال دهی دو طرفه را تغییر می دهد.

نویسندگان با درک این موضوع که تحقیقات گذشته در مورد نژادپرستی و بیماری، عمدتاً افراد سیاه‌پوست و سفیدپوست را مقایسه می‌کردند، چندین گروه نژادی و قومی دیگر را نیز مورد بررسی قرار دادند. این مطالعه شامل 154 بزرگسال در لس آنجلس بود که نژاد خود را به عنوان آسیایی آمریکایی، سیاه پوست، اسپانیایی تبار یا سفید پوست گزارش کردند. شرکت کنندگان پرسشنامه هایی را برای ارزیابی تجربیات نژاد پرستانه تکمیل کردند.

شرکت کنندگان از همه پیشینه های قومی و نژادی تجربیات نژاد پرستی را گزارش کردند، اگرچه آنها دلایل مختلفی، از نژاد گرفته تا جنسیت و سن را برای این موضوع گزارش دادند.دکتر دانگ توضیح می دهد: این دلایل مختلف با تغییرات مختلف در سیستم BGM در بین گروه‌های نژادی و قومی مختلف مرتبط بود.

محققان اطلاعاتی که با استفاده از تصویربرداری برای ارزیابی ارتباط بین نژادپرستی و اتصال مغز جمع آوری کردند،تحقیق را پیش بردند. آنها همچنین نمونه خون افراد را برای اندازه گیری نشانگرهای التهابی و نمونه مدفوع را برای ارزیابی جمعیت میکروبی و متابولیت های آن جمع آوری کردند.همه اینها با هم به همراه معیارهایی مثل جنسیت، سن، شاخص توده بدنی و رژیم غذایی و همچنین متغیرهای روانشناختی، برای ارزیابی تغییرات BGM مرتبط با نژاد پرستی، استفاده شدند.

دکتر دانگ توضیح داد: تحقیقات ما نشان می دهد که برای افراد سیاه پوست و اسپانیایی، نژاد پرستی منجر به تغییراتی می شود که این تغییرات شامل افزایش التهاب سیستمیک است. برای آسیایی ها، الگوها نشان می‌دهند که پاسخ‌های احتمالی به نژادپرستی،شامل جسمی‌سازی یا بروز علائم پزشکی متعدد بدون علت شناخته شده قابل تشخیص است. در میان افراد سفیدپوست، نژاد پرستی با اضطراب مرتبط بود اما نه التهاب. اما از همه مهمتر برای همه نژادها، نژادپرستی همچنین باعث افزایش برانگیختگی عاطفی و مناطق لیمبیک مغز شد، که این مناطق از طریق استرس جنگ یا گریز مرتبط است. ما همچنین شاهد افزایش میکروب های التهابی مانند Prevotella copri بودیم.

دکتر جان کریستال می گوید: این مطالعه جدید تأثیر گسترده قرار گرفتن در معرض نژادپرستی را بر احساسات، فعالیت مغز، نشانگرهای التهابی در خون و ترکیب میکروبیوم روده روشن می‌کند.ما تعجب نخواهیم کرد اگر بفهمیم قرار گرفتن در معرض نژادپرستی بر احساس ما و نحوه مقابله ما با قرار گرفتن در این موقعیت و سایر استرس های زندگی تأثیر می گذارد. با این حال، این مطالعه بیشتر به برجسته کردن الگوهای مغزی واکنش به نژادپرستی و سایر عواملی که بر سلامت جسمانی تأثیر می‌گذارند، از جمله انواع باکتری‌های در حال رشد در روده و سطوح التهاب در بدن، ادامه می‌دهد. اینها عواملی هستند که بر بسیاری از فرآیندهای بیماری در بدن تأثیر می گذارند.

این تحقیق نشان می‌دهد که نژادپرستی،تأثیرات گروهی خاص را بر مسیرهای بیولوژیکی خاص ایجاد می‌کند و اولین گام را به سوی درک چگونگی تبدیل نابرابری‌های اجتماعی به تجربیات کل بدن ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.