فاز اول کارخانه خودروسازی شیائومی افتتاح می شود

 فاز اول کارخانه خودروسازی شیائومی برای تولید انبوه با ظرفیت سالیانه ۱۵۰هزار وسیله نقلیه در حال توسعه است وبه زودی افتتاح می شود.

به گزارش تکناک، علیرغم چالش‌های موجود در بازار بزرگ خودرو شیائومی با تصمیم جسورانه‌ای وارد صنعت تولید خودروی چین می‌شود،.

ورود این شرکت به تولید خودروهای الکتریکی آن را در رقابت با تولیدکنندگان معتبر قرار می‌دهد. شرکت‌های فناوری مانند اپل و سونی که در حال بررسی تولید خودرو هستند، بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند به طوری که سونی حتی یک نمونه خودروی الکتریکی پیش‌نمونه را که به همکاری با هوندا توسعه داده است، معرفی کرده است.

به گزارش روزنامه First Financial Daily، ساخت کارخانه خودروسازی شیائومی به دو فاز تقسیم شده است: فاز ۱ که در ۷۲۰٬۰۰۰ متر مربع زمین واقع شده و در آوریل ۲۰۲۲ آغاز شده و ژوئن ۲۰۲۳ به پایان رسیده است.

فاز ۲ برنامه‌ریزی شده است برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵. این تسهیلات شامل چهار ساختمان و یک مرکز آزمایشگاهی مدرن خواهد بود و هدف آن تولید سالیانه ۱۵۰٬۰۰۰ وسیله نقلیه است. برجسته است که کارخانه در تاریخ ۱۲ ژوئن مورد بازرسی قرار گرفت. خودروی شیائومی در شرایط آب و هوایی متنوع به صورت مکرر در شرایط آزمایش قرار می‌گیرد.

کارخانه خودروسازی شیائومی در منطقه ییژوانگ در بیجینگ در یک منطقه توسعه نیافته واقع شده است و با یک پارک اداری، Beijing Fangxindian و زمین‌های باز محدود می‌شود. در حال حاضر، این تسهیلات دارای فضای آرام و فعالیت محدود کارکنان و صداهای کم ساخت و ساز مواجه است.

لی جون مدیرعامل شیائومی، ، تا اوایل سال ۲۰۲۴ اعتماد کامل خود را به ورود خودروهایشان به تولید کامل ابراز کرده است، که با هدف تبدیل شدن به یکی از پنج تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان همخوانی دارد.

نتایج مالی فصل دوم سال ۲۰۲۳ شیائومی، نگرش مثبتی را نشان می‌دهد. در این فصل، درآمد فصلی شرکت به میزان ۶۷.۴ میلیارد یوان (۹.۴ میلیارد دلار) بود که نسبت به فصل قبل ۱۳٪ افزایش داشت. سود خالص تعدیل شده نیز با رشد قابل توجهی ۱۴۷٪ نسبت به سال قبل به ۵.۱ میلیارد یوان (۷۱۴ میلیون دلار) رسید و از انتظارات بازار فراتر رفت. سرمایه‌گذاری‌های شرکت، به ویژه در حوزه خودروهای الکتریکی، با برنامه‌ریزی برای عرضه ۱۰۰٬۰۰۰ خودرو الکتریکی در سال ۲۰۲۴ نیز رشدی را تجربه کرد و به ۱.۴ میلیارد یوان (۱۹۶ میلیون دلار) رسید.

لو ویبینگ رئیس گروه خودروسازی شیائومی، ، بر تعهد این شرکت به بخش خودرو تاکید کرد و قصد افزایش سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه گسترده را بیان کرد. شیائومی هدف دارد جایگاهی را در میان پنج تولیدکننده برتر خودروی جهان به دست آورد و متعهد است که کارخانه‌های خودرویی خود را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.