فروش لپتاپ 16 اینچی Framework آغاز شد

اوایل سال جاری خبرهایی درباره لپتاپ 16 اینچی Framework به شما دادیم، اما شرکت در مورد قیمت و برخی جزییات آن سکوت کرده بود.

به گزارش تکناک، اکنون، مرحله پیش‌فروش برای مشتریان در آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلستان، هلند، اتریش، ایرلند و استرالیا به پایان رسیده است. شرکت همچنین فاش کرده است که لپتاپ Framework 16 با جدیدترین پردازنده‌های نسل AMD Ryzen و GPU‌های Radeon قدرت می‌گیرد. لپتاپ Framework 16 نه تنها به طور قابل توجهی قابل شخصی‌سازی است، بلکه به سطحی از ارتقا می‌رسد که با اکثر طرح‌های لپتاپ‌های آماده‌، امکان‌پذیر نیست.

سیستم پایه با پردازنده Ryzen 7 7840HS که می‌تواند تا 5.1 گیگاهرتز بوست کند، همراه است، در حالی که دستگاه‌های با مشخصات بالاتر از پردازنده Ryzen 9 7940HS (5.2 گیگاهرتز بوست) استفاده می‌کنند. همانطور که انتظار می‌رود پردازنده‌های لپتاپی مبتنی بر Zen 4، Radeon 780M برای انجام وظایف گرافیکی در دسترس است.

input modules gif

اما برای کسانی که به گرافیک بیشتری نیاز دارند، Framework گزینه خرید ماژول گرافیک را به مشتریان ارائه خواهد داد که در قسمت توسعه Laptop 16 نصب می‌شود. شرکت می‌گوید که اولین ماژول گرافیک در دسترس Radeon RX 7700S با 8 گیگابایت GDDR6 و حداکثر TGP، 100 وات خواهد بود. در حال حاضر، Framework در مورد اینکه چه ارتقای ماژول های گرافیکی دیگری در آینده در دسترس خواهد بود، سکوت کرده است.

Laptop 16 از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم ساخته شده است که منجر به ایجاد یک شاسی با وزن تنها ۵.۳ پوند می‌شود. این برای یک لپتاپ با انواع گزینه‌های شخصی‌سازی، از جمله قابلیت تعویض آسان مادربرد در آینده (به دلیل آسیب یا برای ارتقاء نسلی)، یک دستاورد قابل توجه است. همچنین این لپتاپ حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه DDR5-5600 و دو اسلات M.2 برای SSDهای NVMe را پشتیبانی می‌کند.

سایر ویژگی‌های این لپتاپ شامل صفحه نمایش ۱۶ اینچی +QHD با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز، نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ و شدت روشنایی ۵۰۰ نیت است. چهار بلندگوی این لپتاپ کارهای صوتی را انجام می‌دهند، در حالی که یک باتری ۸۵ وات‌ساعتی برای تامین نیروی همه سخت‌افزارها (همراه با یک شارژر GAN ۱۸۰ وات) در دسترس است. همچنین شما پورت‌های USB 4، USB 3.2، و اتصال DisplayPort را همراه با Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.2 خواهید داشت.

پیش‌فروش با قیمت ۱۳۹۹ دلار برای نسخه DIY شروع شده و برای Ryzen 7 7840HS از پیش تنظیم شده تا قیمت ۱۶۹۹ دلار پیش می‌رود. اگر می‌خواهید ماژول گرافیک Radeon RX 7700S را اضافه کنید، قیمت‌ها از ۱۷۹۹ دلار برای نسخه DIY شروع می‌شود. شما می‌توانید لپتاپ Framework 16 را در اینجا پیش‌خرید کنید، اما توجه داشته باشید که باید ودیعه قابل استرداد ۱۰۰ دلاری را پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.