تلفن همراه ما چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارد؟

استفاده از کارت microSD دیگر کابردی نیست اما همچنان شرکت‌های سرسختی وجود دارند که این ویژگی را به عنوان فضای ذخیره سازی در تلفن‌ های پرچمدار خود هنوز ارائه می‌کنند.

به گزارش تکناک، شرکت‌های بزرگی‌ مانند سامسونگ و اپل اما رویکردی متفاوت در پیش گرفته اند و مدل‌های برتر خود را از توانایی افزایش فضای ذخیره‌سازی داخلی محروم کرده‌اند.

حذف یک ویژگی هیچ موقع مساله‌ خوبی نیست اما  برخی از تلفن‌های میان رده همچنان از کارت microSD بهره‌مند می‌شوند(برای مثال سامسونگ A53).

 فایده‌ی آن چیست؟

شاید همه اینها با عادت های ما در گوشی های هوشمند مرتبط باشد. به عنوان مثال هنگام استفاده از هوآوی میت 20 پرو قدیمی با حافظه داخلی 128 گیگابایتی، امکان گسترش حافظه توسط اسلات حافظه نانو اختصاصی وجود دارد، اما نیازی به این کار احساس نمی‌شود چرا که 128 گیگابایت برای زمانی که ویدیوهای زیادی ذخیره نشود، کافی خواهد بود.

برای شخصی که مرتباً با ویدیویی 4K سروکار دارد، 128 گیگابایت به سرعت پر می‌شود، بنابراین افراد مختلف نیازهای متفاوتی دارند. یک نظرسنجی حدود یک سال پیش انجام شد و نتایج نشان دهنده رای اکثریت به حافظه 256 گیگابایت است و گزینه 128 گیگابایت در رتبه دوم قرار گرفت.

با توجه با افزایش نیاز به حافظه در یک سال و نیم گذشته این ویژگی جالب به‌نظر می‌رسد، بنابراین ممکن است تولیدکنندگان استقرار این ویژگی را بازهم در نظر بگیرند.

همچنین شایان ذکر است این نظرسنجی امکان وجود کارت‌های microSD در ظرفیت های بالاتر را از بین نمی‌برد و اگر فرد به 512 گیگابایت نیاز داشته‌باشد و بخواهد با استفاده از حافظه داخلی 256 گیگابایتی به همراه 256 گیگابایتی روی microSD  مشکل را حل کند، راه حل خوبی است. باید بپذیریم نیاز واقعی مساله‌ای واقعاً مهم وتعیین کننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.