فعال شدن دفترچه یادداشت هوش مصنوعی گوگل

گوگل به زودی دسترسی سریع به دفترچه یادداشت هوش مصنوعی خود را باز خواهد کرد.همچنین، Project Tailwind هنگامی شروع به کار، یک برندینگ جدید خواهد داشت.

به گزارش تکناک، گوگل در کنفرانس I/O ماه گذشته، به دنبال پوشش دادن شکاف هوش مصنوعی با رقبایی همچون مایکروسافت، این تکنولوژی را در خدمات خود جای داد.

در این رویداد، بسیاری از آزمایش‌های نوپا با تکنولوژی هوش مصنوعی در حوزه جستجوی گوگل، برنامه‌های Workspace و ساخت موسیقی رونمایی شد. یکی از تلاش‌های آزمایشی جذاب که برای بسیاری از افراد هیجان انگیز است، یک نمونه دفترچه یادداشت هوش مصنوعی به نام Project Tailwind است.

گوگل در روز اول، ثبت نام برای این برنامه را فورا باز کرد و کسانی که در لیست انتظار بودند، به زودی این پروژه را خواهند دید.

در صفحه نخست پروژه Tailwind، گوگل یک یادداشت کوچک را قرار داده است که بیان می‌کند کاربرانی که در لیست انتظار هستند به زودی دسترسی زودهنگام به نسخه آزمایشی خواهند داشت. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است که پروژه با نام جدیدی رونمایی خواهد شد، اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است.

گوگل درباره ویژگی‌های این پروژه هیچ اطلاعات دیگری ارائه نداده است. با این حال، ما می‌دانستیم که این در واقع یک دفترچه یادداشت با تکنولوژی هوش مصنوعی است که به عنوان مربی شخصی شما عمل می‌کند و می‌توانید بر اساس سندی که وارد آن می‌کنید، سوال بپرسید. به عنوان مثال با تحلیل فایل‌های موجود در Google Drive شما، سامانه می‌تواند خلاصه‌ای تولید کند. به عبارت دیگر، پروژه Tailwind تنها به اندازه اطلاعاتی که شما به آن می‌دهید خوب عمل می‌کند، زیرا برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی خصوصی طراحی شده است.

آزمایش در اصل برای دانش‌آموزان هدف قرار گرفته است، اما می‌تواند برای هر کسی که شغلش شامل ایجاد یک قطعه کار با ترکیب اطلاعات از منابع مختلف است، مفید باشد. به عنوان مثال، شما می‌توانید به مدل چندین یادداشت درسی را وارد کنید و چند جزئیات را مانند موضوعات کلیدی و سوالات پیشنهادی برای اضافه کردن به راهنمای مطالعه خود، انتخاب کنید. سپس طبق مستنداتی که ارائه کرده‌اید، می‌توانید هر گونه سوالی را از AI بپرسید.

مانند سایر پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل، می‌توانید با ثبت نام برای دسترسی به نسخه آزمایشی دفترچه یادداشت هوشمند، این پروژه را تست کنید. البته در ابتدا به لیست انتظار اضافه خواهید شد. اما با وعده گوگل در مورد عرضه دسترسی زودهنگام، این انتظار طولانی بسر خواهد رسید. با این حال، برای دسترسی به این پروژه، باید در ایالات متحده آمریکا مستقر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.