فناوری واقعیت افزوده به خودروهای تویوتا می آید

تویوتا با درخواست ثبت اختراع، برنامه‌ای برای جایگزینی نمایشگرهای سنتی خودرو با عینک های واقعیت افزوده (AR) را معرفی کرده است تا ارتقای تجربه رانندگی و بهبود ایمنی در جاده را برای خریداران فراهم کند.

به گزارش تکناک، عینک های AR تویوتا، با هدف حل مشکلات مربوط به دید در مواجهه با نمایشگرهای معمولی، متمرکز بر توانایی دیدن راننده هستند. نور خورشید سفید و شدید در طول روز و نور نامناسب در شب می‌تواند باعث محدود شدن دید راننده و قابلیت مشاهده صفحه شود. تویوتا برای مقابله با این مشکلات، قصد دارد از ویژگی‌های تنظیم نور خودکار، از جمله تنظیم رنگ، استفاده کند. این فناوری اگر موفق باشد، حتی می‌تواند جایگزین آفتابگیرها شود.

عینک AR مجهز به دوربین، بلندگو، هدفون و میکروفون برای بهبود عملکرد خواهد بود. دوربین‌های تعبیه‌شده که حرکت چشم‌ها را ردیابی می‌کنند و شرایط جاده را کنترل می‌کنند به صورت پیوسته با ماژول‌ها و سنسورهای GPS کار می‌کنند. این ادغام عینک را قادر می سازد تا اطلاعات ضروری مانند علامت گذاری جاده ها، محدودیت های سرعت و هشدارهای عابران پیاده و دوچرخه سواران را نمایش دهد. علاوه بر این، حتی اگر راننده لحظه‌ای به دور نگاه کند، عینک همچنان هشدار می‌دهد و از برخورد احتمالی جلوگیری می‌کند و سطح بالایی از ایمنی را تضمین می‌کند.

چشم انداز تویوتا برای عینک های واقعیت افزوده یک راه حل عملی و امیدوارکننده برای چالش های پیش روی نمایشگرهای سنتی داخل خودرو است. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، مانند واقعیت افزوده و حسگرهای یکپارچه، این عینک تجربه رانندگی فراگیرتر و آموزنده‌تری را ارائه می‌دهد. در حالی که این کانسپت امیدوارکننده به نظر می رسد، این سوال باقی می ماند که آیا مایل به پذیرش این رویکرد نوآورانه و استفاده از این عینک تقویت شده در هنگام رانندگی هستید؟

پتانسیل عینک های AR تویوتا فراتر از صنعت خودروسازی است. فناوری مشابه را می‌توان در بخش‌های دیگری که دید و ایمنی بسیار مهم هستند، استفاده کرد. به عنوان مثال، در صنعت هوانوردی، خلبانان می‌توانند از عینک‌های AR برای بهبود دید خود از کابین خلبان و دریافت بروزرسانی‌های لحظه ای درباره شرایط پرواز استفاده کنند. در صنعت ساخت و ساز، نیز کارگران می توانند از عینک های AR برای دریافت هشدارهای ایمنی و مشاهده فوری اطلاعات سازه استفاده کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.