فواید کافئین برای مراقبت از پوست

کافئین یک محرک طبیعی است که مواد شیمیایی مغز را در سیستم عصبی مرکزی تغییر می‌دهد تا هوشیاری و انرژی را افزایش دهد.

به گزارش تکناک، قهوه و چای معمولاً منابع کافئین هستند، اما کافئین به یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست مانند کرم‌های دور چشم، سرم‌ها و کرم‌های از بین برنده سلولیت نیز تبدیل شده است.

مراقبت از پوست با کافئین اغلب به پوست شما انرژی می بخشد یا آن را شاداب می کند. هنگامی که کافئین روی پوست شما استفاده می شود، عمدتا به بهبود گردش خون برای کمک به کاهش پف زیر چشم کمک می کند. در نتیجه، مراقبت از پوست با کافئین ممکن است کمک کند که زیر چشم‌های کدر و پف کرده، بهتر به نظر برسند.

البته مزایای مراقبت از پوست با کافئین موقتی هستند. همچنین مطالعات در این زمینه بسیار محدود هستند و نتایج متفاوتی در مورد اینکه واقعاً مراقبت از پوست با محصولات کافئین دار موثر است یا خیر، بسیار محدود است. در این مقاله نحوه مراقبت از پوست با محصولات حاوی کافئین و نکات دیگر را برای شما شرح خواهیم داد.

امکان کاهش پف زیر چشم

اگر در زیر چشم‌هایتان پف به دلیل کم‌خوابی وجود دارد، یک کرم دور چشم کافئینی ممکن است به طور موقت به کاهش پف‌هایی که باعث خستگی چشم شما می‌شود، کمک کند. فقط توجه داشته باشید: کرم های دور چشم کافئینی به پف زیر چشم ناشی از مسائل ژنتیکی یا سایر بیماری ها کمک نمی کند.

وقتی به اندازه کافی نمی خوابید، زیر چشم شما خون اکسیژن دار کمتری دریافت می کند که این مسئله باعث می شود پوست زیرچشم آبی و پف کرده به نظر برسد. تحقیقات نشان می دهد که کافئین موضعی می تواند گردش خون در اطراف چشم شما را تحریک کند و این کار ممکن است به بهبود سیاهی و پف زیر چشم کمک کند.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد پدهای کافئین حاوی روغن Emu و ویتامین K به پف چشم ها و کاهش ظاهر سیاهی دور چشم کمک می کنند. ویتامین K می تواند گردش خون را بهبود بخشد و روغن Emu پوست را آبرسانی می کند. یک مطالعه کوچک روی 35 نفر نشان داد که اثر خنک کنندگی ژل های دور چشم حاوی کافئین به جای افزایش گردش خون ناشی از کافئین، باعث پف کردن چشم ها می شود.

امکان کاهش آسیب ناشی از نور خورشید

کافئین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که وقتی به مراقبت از پوست اضافه شود، ممکن است به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مخرب استرس اکسیداتیو کمک کند. اساسا هر روز، پوست شما با اشعه ماوراء بنفش (UV) و آلودگی که مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد را ایجاد می کند، در تماس است. این مولکول‌ها می‌توانند استرس اکسیداتیو را تحریک کنند که به سلول‌ها و بافت‌ها آسیب می‌زند، کلاژن پوست را می‌شکند و باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و سایر آسیب‌های نوری (آسیب ناشی از نور خورشید) می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند که کافئین می‌تواند به محافظت از سلول‌های پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک کند و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را که منجر به چین و چروک می‌شود، کاهش دهد. در بهترین حالت، یک کرم کافئین دار به کاهش رادیکال های آزاد آسیب رسان که منجر به پیری زودرس می شوند، کمک می کند. با این حال، ما به مطالعات قابل اعتمادتری نیاز داریم تا ثابت کنیم محتوای آنتی اکسیدانی کافئین اثر ماندگاری در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش و استرس اکسیداتیو دارد.

امکان کاهش ظاهر سلولیت

هنگامی که سلول های چربی از بافت همبند زیر پوست شما بیرون می زند، یک سری فرورفتگی روی باسن، ران ها یا معده ایجاد می شود که سلولیت نامیده می شود. لوسیون های صاف کننده و کرم های سلولیت اغلب حاوی کافئین می باشند و برای کمک به کاهش ظاهر سلولیت مورد استفاده قرار می گیرند، اما این محصولات سلولیت را از بین نمی برند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که با بهبود جریان خون، کافئین ممکن است به حذف اسیدهای چرب از چربی و حل کردن درست چربی در زیر پوست کمک کند و در نتیجه پوستی صاف تر ایجاد می کند. طبق تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، کرم های کافئین دار می توانند آب موجود در سلول های چربی را نیز کم کنند. . این اثر ممکن است ظاهر سلولیت را از بین ببرد و آنها را کمتر قابل توجه کند.

با این حال، مطالعات روی کرم‌های سلولیت حاوی کافئین بسیار کم و قدیمی هستند و اغلب شامل مواد اضافی هستند که ممکن است برای سلولیت مفیدتر باشند. به عنوان مثال، یک مطالعه 12 هفته ای نشان داد که زنان پس از استفاده از کرم های کافئین دار با رتینول که یک ماده صاف کننده شناخته شده برای پوست است، ظاهر سلولیت را کاهش دادند.

عوارض جانبی کافئین در مراقبت از پوست

از آنجایی که کافئین می تواند گردش خون را در پوست افزایش دهد، کرم های کافئینی ممکن است باعث قرمزی پوست شوند. اگر پوست حساسی دارید، محصولات با غلظت بالای کافئین نیز ممکن است باعث قرمزی یا سوختگی پوست شوند.  اگر متوجه سوزش یا قرمزی ناراحت کننده شدید، استفاده از محصولات حاوی کافئین را متوقف کنید.

همیشه قبل از استفاده از یک محصول جدید مراقبت از پوست یک تست پوستی انجام دهید تا از هرگونه واکنش ناخوشایند احتمالی جلوگیری کنید. برای تست، مقدار کمی از محصول را در قسمت داخلی مچ دست خود بمالید و چند ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.

آیا می توان بیش از حد از کافئین در مراقبت از پوست استفاده کرد؟

محصولات مراقبت از پوست با کافئین اضافه به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شوند و نباید مصرف کافئین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. اکثر محصولات مراقبت از پوست حاوی درصد کمی کافئین هستند (حدود 3%). بنابراین حتی اگر کافئین بتواند به سد پوست نفوذ کند، بعید است که یک کرم موضعی حاوی کافئین برای ایجاد عوارض جانبی قابل توجه یا سمیت، کافئین کافی داشته باشد. پودر کافئین غلیظ و مایعات کافئین دار دلیل اصلی مصرف مقادیر سمی کافئین برای پوست هستند.

همچنین افراد باردار باید قبل از استفاده از محصولات کافئین دار با پزشک خود مشورت کنند. اگرچه بعید است کافئین موضعی در دوران بارداری مشکلی ایجاد کند، اما تحقیقات کافی برای اثبات بی خطر بودن آن وجود ندارد. کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان به افراد باردار توصیه می کند که مصرف کافئین را به کمتر از 200 میلی گرم در روز محدود کنند که این میزان حدود 2 فنجان قهوه در روز است. این امکان وجود دارد که افزودن محصولات مراقبت از پوست حاوی کافئین، کافئین بیشتری را به جریان خون اضافه کند، که این مسئله می تواند خطر زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد را افزایش دهد.

نحوه استفاده

اگر از کرم دور چشم، سرم یا مرطوب کننده کافئین دار برای روشن کردن یا رفع پف زیرچشم خود استفاده می کنید، برای گرفتن بهترین نتیجه، صبح از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از کرم دور چشم، از انگشت حلقه خود استفاده کنید تا به آرامی محصول را زیر چشم خود بکشید.

از آنجایی که فواید کافئین برای صاف کردن پوست موقتی است، کرم های سلولیت نیز در صورت استفاده در صبح نتایج قابل مشاهده تری را ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.